11
انتقاد نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی از فضای فعلی انتخابات ریاست جمهوری؛

با تک صدایی فعلی، ما تماشاگر هستیم!

  • کد خبر : 20680
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
با تک صدایی فعلی، ما تماشاگر هستیم!
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شکرای اسلامی گفت: بگذارید همه جناح‎‌ها در صحنه باشند زیرا کشور برای همه است برای یک دسته خاص نیست!

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، زمان زیادی تا انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری باقی نمانده اما آن طور که باید و شاید شور و هیجان دوره‌های گذشته وجود ندارد و فضای نسبی بر کارزار انتخاباتی حکمفرما شده است.
در یک نگاه گذرا، عوامل متعددی همچون تحمیل شرایط اقتصادی بر زندگی مردم،‌ کم‌توفیقی دولت در تحقق شعارها و اهداف خود،‌ شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا،‌ نبود چهره‌های شاخص در عرصه انتخابات و غیره را می‌توان لحاظ کرد.
نائب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی از جوّ سرد کشور در آستانه انتخابات سال ۱۴۰۰ سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد جوی سرد هستیم که به صورت آشکار هم قابل لمس است!
مسعود پزشکیان، علت این اوضاع را عدم حضور احزاب قلمداد کرد و ادامه داد: در واقع آن طور که باید و شاید احزاب و جناح‌های سیاسی به بحث و آنالیز درباره انتخابات نمی‌پردازند زیرا هیچ کدام در صحنه نیستند!
وی، تداوم روند فعلی را موجب استقبال کم از رویداد انتخابات آتی دانست و افزود: اگر تغییر قابل توجهی در وضعیت فعلی ایجاد شود شاهد حضور مردم و احزاب در انتخابات آتی خواهیم بود که لازمه این این امر مهم، فراهم شدن بستر مناسب برای فعالیت تمام سلائق و تفکرات مختلف کشور است.
نائب رئیس دوره دهم مجلس اضافه کرد: اگر می‌خواهیم با اصل جمهوریت حرکت نماییم باید تمام سلائق سیاسی مشارکت نمایند که در آن صورت می‌توان به آینده کشور امیدوار بود. پزشکیان تاکید کرد: اما اگر قرار باشد فقط یک نگرش خاص در میدان بوده و طرفداری از یک جناح خاص، پررنگ تر بوده و اجازه حضور فعالیت برای سایر جناح‌ها هموار نباشد بقیه در انزوا خواهند بود که طبیعتاً مشارکت نیز کاهش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: متاسفانه مجلس جدید (یازدهم) فعلاً دچار تک‌ صدایی شده و یک جناح، امور آن را در دست گرفته‌اند لذا ما هم تماشاگر هستیم و منتظریم تا آنهایی که قبلاً می‌گفتند کارهای بزرگی انجام خواهیم داد ببینیم چه اقدامی خواهند کرد!
پزشکیان خطاب به مدعیان مجلس انقلابی گفت: به این عزیزان می‌گویم شما که ادعا داشتید ما بهترینیم و چنین و چنان می‌کنیم، شروع کنید تا همه قضاوت کنند زیرا برخی‌ها سال‌های پیش می‌گفتند نمایندگان مجلس گذشته (دوره دهم)، از کارایی لازم برخوردار نیست و اگر ما بیاییم اوضاع بهتر می شود و کارهای بزرگ انجام می‌دهیم لذا ما هم امیدواریم که اینگونه باشد پس بسم الله! این گوی و این میدان…!
منتخب اول مردم تبریز در مجالس دهم و یازدهم با اشاره به برخی بی‌عدالتی‌ها در جامعه‌ تأکید کرد: اگر قرار است که یک گروه حرف بزند، به گروه مقابلش هم اجازه حرف زدن بدهید. همچنین اگر قرار است یک جناح در قدرت باشد، بگذارید همه جناح‎‌ها در صحنه باشند زیرا کشور برای همه است برای یک دسته خاص نیست!
پزشکیان در پایان خاطرنشان کرد: بروید ارزیابی کنید و متوجه شوید که مردم پشت سر ما حرف‌های خوبی نمی‌زنند و ما مقصر هستیم لذا اگر رفتارمان را اصلاح نکنیم مملکت در خطر است!

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=20680

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.