5

تحول فرهنگی، رمز موفقیت و پیشرفت در کشور است

  • کد خبر : 20743
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
تحول فرهنگی، رمز موفقیت و پیشرفت در کشور است
امام جمعه اهر رمز موفقیت، پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور را تحول فرهنگی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی تبریزمن به نقل از ایسنا، حجت الاسلام جواد حاجی زاده در اختتامیه مسابقه عکاسی “اهر از نگاه شما”  بحث تحول فرهنگی را بسیار مهم ذکر کرد و گفت: باید همگان به دنبال تغییر و تحول باشیم و اگر تحول و تغییری در جامعه رخ ندهد بی شک آن جامعه و کشور عقب مانده خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تغییر و تحول در عرصه‌های مختلف جامعه مهم است و انتخابات پیشرو نیز یک تغییر و آزمونی برای ملت ایران بوده که باید در این انتخابات، حضوری حداکثری داشته باشیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و … کارنامه درخشانی داشته ولی در کنار این پیشرفت و توسعه برخی نقص‌ها و معایبی نیز در رابطه با بحث معیشتی، بیکاری، اقتصاد، وضعیت فرهنگی و … داشته که برای حل اینگونه مشکلات و معایب باید در برخی صحنه‌ها و رویدادهای مهم خود مردم شرکت چشمگیری داشته باشند که یکی از این رویدادها را می‌توان حضور در انتخابات عنوان کرد که خود مردم سرنوشت خود را پای صندوق‌های رای رقم خواهند شد.

حجت الاسلام حاجی زاده حضور حداکثری و آگاهانه با مشورت جمعی برای انتخاب فرد اصلح و کارآمد را بسیار مهم ذکر کرد و افزود: مردم همیشه در صحنه شهرستان اهر با حضور حداکثری، آگاهانه و دشمن شکن خود پای صندوق رای بار دیگر توطئه دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی را نقش بر آب خواهند کرد.

وی در ادامه از ظرفیت‌های مهم انسان را داشتن علم، تفکر و اندیشه برشمرد و گفت: وجود این خصوصیات در انسان آن را اشرف مخلوقات کرده و جایگاهی فراتر از مقام ملائکه عطا کرده است.

وی خداوند را هنرمند واقعی در جهان برشمرد و افزود: جهان آفرینش به امر خدا هر لحظه در حال خلقت، آفرینش تحول و دگرگونی است و این خود بزرگترین نمونه و الهام بخش هنرمندان برای خلق آثار زیبا و فاخر است.

امام جمعه اهر، عکاسی را نوعی تحول فرهنگی در جامعه ذکر کرد و افزود: هنرمند عکاس با خلق تصاویری از رویدادها و وقایع تصویری و ترسیمی نوعی تحول فرهنگی ایجاد می‌کند که در نگاه اول در عین سادگی دارای مفاهیم و مطالب زیادی است که زمان گذشته، حال و آینده را به همدیگر ربط می‌دهد.

وی با اشاره به فرهنگ غنی منطقه ارسباران و شهرستان اهر، گفت: این خطه عالم و دانش پرور در عرصه مختلف هم‌چون شعر، ادب، عرفان، خط، نقاشی و … بزرگان زیادی را به جامعه تحویل داده است.

وی افزود: منطقه ارسباران از هر نظر دارای ظرفیت و پتانسیل فراوانی در جهت پیشرفت و توسعه است که در این راستا نقش هنرمندان و به خصوص عکاسان در تولید و خلق آثار ناب و ارزشمند از واقعیت‌ها و زیبایی‌های منطقه ارسباران و شهرستان اهر و به تصویر کشیدن آن‌ها در قالب‌های مختلف برای بازدید دیگران می‌تواند باعث رشد و توسعه منطقه شود.

حجت الاسلام حاجی زاده در ادامه ضمن تشکر از شهردار اهر، اعضای شورای شهر، روسای ادارات، دست اندرکاران مسابقه عکاسی “اهر از نگاه شما” و هنرمندانی که با آثار فاخر خود در این مسابقه شرکت کرده‌اند، گفت: افتخار ما این است که در شهرستان اهر این چنین هنرمندانی با ذوق و سلیقه داریم که برای نسل‌های آینده این آثار زیبا و فاخر را به یادگار می‌گذارند.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم با حضور امام جمعه، معاون فرماندار اهر، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهردار و جمعی از مسئولان از نفرات برگزیده مسابقه “عکاسی اهر از نگاه شما” که در دو بخش دوربین حرفه‌ای و موبایل که در بخش حرفه‌ای “حامد زارعی” مقام اول، “جعفر بهمرام” مقام دوم، حق وردی اسدپور نیز مقام سوم و “حامد قاسمی” شایسته تقدیر را کسب کرده و در بخش موبایل نیز سه نفر به صورت همتراز شامل “مهدی ایمانی”،” سجاد محمدیان”و”امیر یوسفیان” شرکت کرده بودند به همراه چند فعال رسانه‌ای و عکاس که در عرصه ایثار و شهادت فعالیت دارند، تجلیل و قدردانی شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=20743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.