9
امام جمعه موقت مراغه:

تشویق به شرکت در انتخابات، امر به معروف است

  • کد خبر : 20765
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
تشویق به شرکت در انتخابات، امر به معروف است
شرکت در انتخابات، مسئولیت و معروف شرعی و اجتماعی بوده و آحاد ملت که دلسوز این آب و خاک هستند، باید به این معروف عمل کرده و دیگران را نیز به آن تشویق و ترغیب کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی تبریزمن به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حمید محمدی راد روز سه شنبه در جلسه شورای اداری مراغه با اشاره به تاکید کلام وحی در زمینه مشارکت مردم در تغییر سرنوشت خود افزود: باید از نعمت آزادی و دموکراسی برای ایجاد تحول و تغییر در جامعه استفاده شود.

وی ادامه داد: باید به رغم میل باطنی دشمنان، وظیفه شرعی و شهروندی خود را در قالب شرکت پرشور در انتخابات و در راستای تقویت اقتدار کشورمان به سرانجام برسانیم.

وی اضافه کرد: عدم شرکت در انتخاباتریال خلاف دموکراسی بوده و زمانی که در جامعه ای آزاد زندگی می کنیم، شرکت و مشارکت در انتخابات وظیفه اجتماعی، حق شهروندای و مدنی است.

وی با بیان اینکه اگر نظام اسلامی را قبول داریم باید در انتخابات پیش رو شرکت کنیم، گفت: حضور گسترده در عرصه انتخابات و پای صندوق های رای مهم ترین راهکار حفظ آبرو و پیشرفت کشور است.

وی افزود: شرکت در انتخابات یکی از راه های جبران کاستی ها و مشکلات و ایجاد تغییر و تحول در جامعه و سطح کشور است.

وی ادامه داد: باید با انتخاب صحیح خود، مسیر تحول را هموار کرده و در آزمون سرنوشت ساز انتخابات برای اقتدار کشور، شرکت و تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: نباید رای دادن در انتخابات را صرفاً برای کوری چشم دشمنانی چون آمریکا انجام دهیم، چرا که در کشور مستقلی چون ایران اسلامی، شرکت در این عرصه، حق مسلم شهروندی بوده و وظیفه ای همگانی است.

وی با انتقاد از مباحث ارائه شده در مناظرات انتخاباتی گفت: متاسفانه در این مناظره ها، تمامی نامزدها دست به دست هم دادند تا نقاط ضعف کشورمان را بیان کنند.

حجت الاسلام محمدی راد افزود: باید این بزرگان برای مردم امید آفرینی و تبیین کنند که در سال های اخیر کشور رو به پیشرفت بوده است.

وی ادامه داد: به جای اینکه در مناظره های انتخاباتی، نیمه خالی و مشکلات را عیان کنیم، پیشرفت های کشورمان در ۴۰ سال اخیر در زمینه های دفاعی، پزشکی و اقتصادی را تبیین کنیم.

وی افزود: امروز کشورمان به جای اینکه مانند سال های پیش از انقلاب فقط لقب ژاندارم منطقه را یدک بکشد، به اذعان همگان، رقیب سرسخت آمریکا در منطقه است.

وی ادامه داد: باید به افتخارات و پیشرفت های کشور ببالیم، آن را برای جوانان تبیین و آنان را تشویق به حضور و مشارکت بیشتر در انتخابات کنیم.

وی اضافه کرد: در انتخاب افراد اصلح، کسانی انتخاب شوند که اهلیت و صلاحیت بیشتری داشته باشد و رای دهندگان نیز نه به افراد، بلکه به برنامه های آنان رای دهیم.

تشویق به شرکت در انتخابات، امر به معروف است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز گفت: حضور و مشارکت در انتخابات همواره شاخص اصلی نظام اسلامی، امام و رهبری در طول بیش از چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی بوده است.

سیدعلی موسوی افزود: برگزاری انتخابات، حافظ جمهوریت نظام مقدس اسلامی بوده و حضور آحاد مردم در آن، نقش موثر اشار مختلف جامعه را در تحقق دموکراسی دینی نشان داده است.

وی ادامه داد: وجود مشکلات بزرگ و بحران هایی چون، تحریم ها، مشکلات اقتصادی و معیشتی و کرونا، مدیریت فعلی کشور را سخت تر از هشت سال دفاع مقدس کرده است، لیکن آحاد ملت بزرگ ایران نشان داده که در عرصه خطیر انتخابات همواره حضور گسترده و پرشوری داشته است.

وی اضافه کرد: در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر و مناسب تر انتخابات و نیز با توجه به افزایش زمان برگزاری و نیز تعداد صندوق های اخذ رای، دستگاه ها، ادارت و نهادها در بسیج امکانات خود برای این منظور اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی گفت: همچنین مدیران و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، رسیدگی به مشکلات و رضایتمندی ارباب رجوع را اولویت خود قرار دهند، چرا که این امر زمینه ساز جلب بیشتر مشارکت آحاد مردم برای حضور در صحنه انتخابات خواهد بود.

وی با توصیه به مدیران شهرستانی نیز اضافه کرد: هیچ مدیر و مسئولی و نیز کارمند اداری در وقت و زمان اداری حق حضور در تبلیغات انتخاباتی را نداشته و تمامی نهادها باید از بکارگیری امکانات خود برای حمایت از نامزدهای انتخاباتی خودداری کنند.

تشویق به شرکت در انتخابات، امر به معروف است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه نیز گفت: با توجه به قانون انتخابات، تمامی نهادها و ادارات مکلف به همکاری با فرمانداری و وزارت کشور در برگزاری انتخابات هستند.

موسی شعفی افزود: ایجاد زمینه برای مشارکت بیشتر آحاد شهروندان در انتخابات و نیز نظارت مستمر بر فعالیت های انتخاباتی باید مورد توجه تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسانی شهرستان قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=20765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.