4

آمده‌ایم تا نام تبریز را دوباره بلندآوازه کنیم!

  • کد خبر : 21055
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
آمده‌ایم تا نام تبریز را دوباره بلندآوازه کنیم!
ستاد تبلیغات انتخاباتی دکتر جواد فتحی با صدور بیانبه‌ای اعلام کرد: باید سرمایه‌های مادی و معنوی تمامی اهل تبریز را برای عمران و توسعه این شهر به‌کار بگیریم و با ایجاد زمینه‌های قانونی و شناخت درست از تبریز، زمینه‌ساز رشد و شکوفایی‌اش باشیم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن در این بیانیه آمده است:
ملّت پرافتخار تبریز!
سلام. روزی و روزگاری، شهر تبریز، مرکز تمدن‌ساز منطقه‌ای به وسعت خاورمیانه امروز و فراتر از آن بود! مراکز علم و دانش در جای‌جای آن چشم‌ها را خیره می‌کرد و آرزوی تبریزی بودن را در دل‌های بسیاری از عاشقان این شهر می‌نشاند.
ابرکی یا ناقتی طاب الامور
انّ تبریزاً مناخات الصّدور
اسرحی یا ناقتی حول الرّیاض
ان تبریزا لنا نعم المفاض
تبریز، شهری بود که به دانشمندان و بازرگانان و هنرمندان خود می‌نازید و شاعران و عارفان، آرزوی زندگی در این شهر را در خیال خود می‌پروردند.
نام بلندآوازه تبریز، و هنرمندان و دانشمندان و معمارانش، همچون سندی برای افتخار بر کتیبه‌ها، مساجد و مراکز علمی و دینی شهرهایی چون سمرقند، استانبول، بغداد، قاهره، هرات و دیگر شهرهای بزرگ می‌درخشید و مایه مباهات هر تبریزی بود.

اهالی محترم تبریز!
زیبا سخن گفتن و عالمانه صحبت کردن، یکی از مهمترین نشانه‌های اهالی تبریز بود و هست. چرا که از اهل فضل و اهل علم، چیزی جز این انتظار نمی‌رود.
احیای مجد و عظمت نام تبریز، در گرو پرورش نسلی فرهیخته، اندیشمند و اهل فضل است و این جز با روی کار آمدن اشخاصی که اینگونه می‌اندیشند و بر حمایت از نسل آینده‌نگر و پیشرو در این شهر باستانی تاکید دارند میسر نمی‌باشد.
ما برآنیم تا با حضور در شورای کلان‌شهر تبریز، با تدوین قوانین و برنامه‌هایی جامع، با مشورت عموم مردمان علاقمند به عزت و آبادانی تبریز، فرصت و زمینه‌ای برای بازگشت تمام تبریزیان اهل فکر و اندیشه، صاحب صنعت و هنر، دانشمند و دانشگاهی که به دلایل مختلف در اقصی نقاط ایران و جهان پراکنده شده‌اند فراهم آوریم و به همه اهل ایران نشان دهیم که ما دوباره آمده‌ایم؛ آمده‌ایم تا نام تبریز را دوباره بلندآوازه کنیم. ما رویایی داریم: رویای بازگشت دوباره به تبریز. همه ما باید به تبریز بازگردیم؛ از هم‌صحبتی با یکدیگر، از محبت به همدیگر، از یکرنگ بودن، از گردش در خیابان‌ها و محلات قدیم و جدید آن، لذت ببریم.
ما باید سرمایه‌های مادی و معنوی تمامی اهل تبریز را برای عمران و توسعه این شهر به‌کار بگیریم و با ایجاد زمینه‌های قانونی و شناخت درست از تبریز، زمینه‌ساز رشد و شکوفایی‌اش باشیم. به امید خدا، به یاری تبریز، می‌شتابیم.
ساربانا بار بگشا ز اشتران
شهر تبریزست و کوی گلستان
فر فردوسی‌است این پالیز را
شعشعه عرشی‌است این تبریز را
هر زمانی نور روح‌انگیز جان
از فراز عرش بر تبریزیان

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=21055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.