8

پاکدستی، نیاز ذاتی مدیر است/ شورای ششم باید در مسیر بازیابی هویت تاریخی تبریز قدم بردارد!

  • کد خبر : 21100
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۴۷
پاکدستی، نیاز ذاتی مدیر است/ شورای ششم باید در مسیر بازیابی هویت تاریخی تبریز قدم بردارد!
یکی از مدیران اسبق شهرداری تبریز گفت: پاکدستی و امانتداری، نیاز ذاتی یک مدیر است و افتخار بدان بی‌معناست.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، ابوالحسن عزتی عصر دیروز در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: بعد از تهران، اولین دفتر مطالعات مترو کشور در سال ۶۶ در تبریز راه‌اندازی شد اما بعد از یکسال جلوی فعالیت‌های دفتر گرفته شد تا توقف و تاخیر دو دهه‌ای در آغاز عملیات اجرایی قطار شهری تبریز اتفاق بیافتد.
وی از شهر به عنوان یک موجود زنده نام برد و افزود: عمده‌ترین مشخصه یک موجود زنده، تغییر و تحول آن است. بنابراین شورای موفق خواهد بود که آشنا به مسایل و در تعامل کامل با شهر، شهروندان و شهرداری باشد.
وی در ادامه سخنانش، بازیافت هویت تاریخی شهر تبریز را یکی از اولویت‌های خود در صورت راهیابی به پارلمان ملی برشمرد و گفت: تبریز شهر بزرگی است و زمانی جزو چهار شهر بزرگ دنیا بوده است. انتظار است شورای ششم، کارهای بزرگی در حوزه بازیابی هویت تاریخی شهر تبریز بردارد.
عزتی خاطرنشان کرد: در همین راستا شورای ششم و رسانه‌ها بایستی موضوع احیای مجموعه بزرگ باغشمال که زمانی ۱۷۵۰ متر طول و ۵۷۰ متر عرض داشته را با جدیت بیشتر پیگیری کنند.
وی از توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی که از آن به عنوان حاشیه‌نشینی یاد می‌شود، دیگر اولویت خود در شورا نام برد و عنوان کرد: اواخر سال۱۳۹۲ قراردادی فیمابین شهرداری تبریز، اداره کل راه و شهرسازی، انجمن انبوه‌سازان و استانداری مبنی بر انتقال ۴۰ هزار واحد حاشیه‌نشین به امضا رسید که بعد از گذشت ۸ سال، الان تنها ۶۰۰ واحد با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در حال اجراست.
وی پاکدست و امانتدار بودن را نیاز ذاتی یک مدیر دانست و گفت: مدیر باید نترس، قدرتمند و ریسک‌پذیر باشد وگرنه مدیر ترسو و متزلزل، کاری از پیش نمی‌برد.
این مدیر بازنشسته شهرداری تبریز، از واحد سرمایه‌گذاری به عنوان‌مهم‌ترین و مفیدترین واحد شهرداری نام‌برد و افزود: بایستی مدیری با دید وسیع که با دل و جان به موضوع جذب سرمایه‌های بخش خصوصی معتقد است، در راس امور این واحد قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه مشکل مالی در شهرداری تبریز بسیار حاد است، اظهار داشت: شهرداری تبریز هم اکنون حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیرو دارد و ماهانه چیزی حدود ۱۳۵ میلیارد تومان حقوق می‌دهد، این در حالیست که کل بودجه شهرداری در سالجاری ۶ هزار میلیارد تومان است.
وی با تاکید بر ضرورت چابک‌سازی در بدنه شهرداری، خاطرنشان کرد: علیرغم وجود چند هزار نیروی مازاد در این نهاد، خروجی راندمان کاری بسیار پایین است و تناسبی فیمابین منابع انسانی و انجام ماموریت‌های محوله در آن وجود ندارد.
عزتی در خاتمه سخنانش عدم شفافیت در تعریف وظایف و ماموریت‌ها را اصلی‌ترین عامل بروز فساد دانست و گفت: تا زمانی که جلسات در پست درهای بسته و تصمیمات پنهان از چشم شهروندان و رسانه‌ها اتخاذ شوند، نه مشکلات حل می‌شود و نه این مملکت درست خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=21100

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.