6

تب تبلیغات کاندیداهای شورا بالا گرفت/ از تونل کاغذی تا تبلیغ خانوادگی

  • کد خبر : 21103
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۵۲
تب تبلیغات کاندیداهای شورا بالا گرفت/ از تونل کاغذی تا تبلیغ خانوادگی
در دومین روز از تبلیغات رسمی کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی، خیابان‌ها و دیوارهای تبریز توسط نامزدها رنگین شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از فارس، با به صدا درآمدن زنگ تبلیغات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که از دیروز نواخته شد، این تبلیغات امروز در خیابان های اطراف مصلی تبریز به اوج خود رسید و خیابان‌های اطراف مصلای تبریز کفپوش کاغذی رنگارنگ به خود دید.

طرفداران نامزدها از چند ساعت قبل از آغاز نماز جمعه در اطراف خیابان‌های مصلای امام خمینی (ره) محل اقامه نماز جمعه تبریز مستقر و به تبلیغات گسترده نامزدهای خود اقدام کردند.

براساس این گزارش، در عرض کمتر از چند دقیقه خیابان‌های اطراف مصلای تبریز به یک باره تغییر یافت و به خیابان‌هایی با پوشش کاغذهای رنگی تبدیل شد.

رقابت پرشور و رنگین  کاندیدای انتخابات مجلس در تبریز امروز به اوج خود رسید و تب تبلیغات را در این شهر داغ کرد، مردم نیز خواسته یا نخواسته با آن درگیر شدند.

 از نکات جالب تبلیغات امروز تبریز پخش بروشور و زندگینامه برخی از کاندیداها توسط خودشان بود که شهروندان تبریزی بعد از گرفتن و نگاه به چهره این نامزدها خنده‌ای کرده و آنان را مجبور به گفت‌و‌گو می‌کردند و این نامزدها با این امر فرصتی برای تبلیغات چهره به چهره پیدا می‌کردند

تهیه و توزیع تراکت، جزوه، زندگینامه، بروشور، کارت،  توزیع ماسک با نام کاندیداها و کد نامزدها، مصاحبه با جراید، نصب تابلو در محل ستادها، ارسال پیامک، توزیع سی دی، تبلیغ از طریق پایگاه‌های خبری و توزیع آثار تبلیغاتی مجاز از جمله موارد تبلیغاتی نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی به شمار می‌آید.

گزارش فارس حاکی است، از نکات جالب تبلیغات امروز تبریز پخش بروشور و زندگینامه برخی از کاندیداها توسط خودشان بود که شهروندان تبریزی بعد از گرفتن و نگاه به چهره این نامزدها خنده‌ای کرده و آنان را مجبور به گفت‌و‌گو می‌کردند و این نامزدها با این امر فرصتی برای تبلیغات چهره به چهره پیدا می‌کردند.

یک کاغذ کوچک یک در دو  سانتی متر که تنها اسم و کد نامزد روی آن چاپ شده است که توسط یک جوان توزیع می شود را تحویل می‌گیرم بعد به روی من نگاه می‌کند و می‌گوید مهندس عمران هستم اما پول برای تبلیغات ندارم و خودم تبلیغات می‌کنم.

چند قدم بالاتر دو خانم و با دو دختر بچه خود  یک عکس همراه با برشوری را توزیع می کند برشور را می گیرم می گوید شوهر خودم است باور کنید آدم خوبی بوده و جسارت و مدیریت خوبی دارد حرف این خانم تمام نشده خانم مسن‌تر می‌گوید: من پسرم را با نان حلال بزرگ کردم مطمئن باشید به مردم خیانت نمی‌کند

این گزارش می‌افزاید، یکی مثل متفکران نشسته و به اصطلاح، به آینده تبریز مطلوب می‌اندیشید،‌ دیگری تک انگشتی بر گونه‌اش زده و انگار حسرت‌ آبادی و پیشرفت شهر را می‌خورد، یکی پشت میزی شکیل مزین به پرچم ایران عکس گرفته و از پرستیژ مدیریتی حرف می‌زند و دیگری با چاپ تصاویری از کودکان کوچه و خیابان‌های حاشیه شهر و اشخاص مملکتی که همواره فرصتی برای اخذ آرای کاندیداهاست، شعار حمایت از اقشار مستضعف و حل مشکل حاشیه‌نشینی را فریاد می‌زند.

‌یکی لبخندی ملیحانه بر لب نشانده و اشاره به شعارهای بزرگش می‌کند و دیگری با گرفتن عکسی در حال غضب، اعتراض خود به وضع موجود را بیان می‌کند.

آلبومی که برای لحظه‌ای هر چند کوتاه عابران پیاده را در جلوی خود متوقف می‌کند، اما این آلبوم تا چه حد گویای واقعیت‌هاست؟ عکس‌های پررنگ و لعاب آن تا چه حد می‌توانند مردم را که در واقع انتخاب‌کنندگان نهایی‌اند به سمت انتخابی صحیح رهنمون سازند؟

یک کاغذ کوچک یک در دو  سانتی متر که تنها اسم و کد نامزد روی آن چاپ شده است که توسط یک جوان توزیع می شود را تحویل می‌گیرم بعد به روی من نگاه می‌کند و می‌گوید مهندس عمران هستم اما پول برای تبلیغات ندارم و خودم تبلیغات می‌کنم

مردم عامه چطور می‌توانند در میان این همه رنگ و لعاب چهره‌ها از تخصص،‌ تعهد، ‌تجربه، صداقت و یکرنگی افرادی که امروز برای تصدی کرسی نمایندگی شورا این چنین رنگ و رو عوض کرده‌اند، آگاه شوند؟

امروز در خیابان‌های اطراف مصلای امام خمینی(ره) در واقع تونلی از طرفداران کاندیداها تشکیل یافته بود که هر شهروند تبریزی که وارد این تونل می‌شد در پایان این تونل با انبوه تبلیغات و ‌عکس‌های رنگارنگ کاندیداها مواجه می‌شد و برخی از شهروندان آنان را به نشانه اعتراض به زمین می‌ریختند و برخی آن‌ها را دسته‌بندی می‌کردند و می‌گفتند در خانه بررسی می‌کنیم.

الصاق عکس به همراه شکلات، مهر نماز همراه با عکس کاندیدای مورد نظر نیز از شیوه‌های دیگر دومین روز تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر تبریز بود.

امروز تبلیغات کاندیداها به مرحله‌ای رسیده بود که برخی نامزدها در خیابان‌های اطراف مصلای قدم می‌زدند و برخی نیز در کنار شهروندانی که به پوسترها نگاه می‌کردند، ایستاده و با خنده اعلام می‌کرد این پوستر چقدر شبیه من است وقتی نظر مردم را جلب می‌کرد، می‌گفت رای فقط به من.

حضور خانوادگی اعضای کاندیدای در اطراف مصلای امام خمینی تبریز از نکات جالب توجه شیوه تبلیغات بود به طوریکه مادر بزرگ در اطراف ورودی بانوان و پدر بزرگ در ورودی برادران مستقر شده و نوه‌ها و بچه‌های کاندیدای مورد نظر در حال بخش  تبلیغات بودند.

تبلیغات کاندیداها به مرحله‌ای رسید که برخی نامزدها در خیابان‌های اطراف مصلای قدم می‌زدند و برخی نیز در کنار شهروندانی که به پوسترها نگاه می‌کردند، ایستاده و با خنده اعلام می‌کرد این پوستر چقدر شبیه من است وقتی نظر مردم را جلب می‌کرد، می‌گفت رای فقط به من.

مورد جالب توجه دیگر اینکه، عده‌ای با چسباندن عکس کاندیدا در جلو و پشت پیراهن و ماشین ها و حرکت در خیابان‌های مرکزی تبریز شیوه‌های دیگری از تبلیغات کاندیداهای شوراها را در تبریز رقم زدند.

استفاده برخی کاندیداها از دختران آرایش کرده و پخش بروشور در برخی چهارراه‌ها از دیگر موارد تبلیغات برخی کاندیداها بود.

این روزها در کنار تنور داغ انتخابات ریاست دولت، انتخابات شوراها نیز در حال برگزاری است و با توجه به ماهیت محلی انتخابات و حساسیت‌های بومی و محلی مورد توجه خاص قرار گرفته اما متاسفانه گرایش به شعارهای دور از ذهن و خارج از مسئولیت شوراها موجب آسیب به تبلیغات شده است.

انتخابات شوراها که یکی از اصول مترقی قانون اساسی کشور محسوب می شود و نشانه‌ای از دموکراسی در اداره شهرها است این روزها شور و شوق مثال زدنی به انتخابات داده است.

هر چند بسیاری عقیده دارند برگزاری انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری با یکدیگر و همچنین برگزاری انتخابات میان دوره‌ای در برخی از حوزه‌های انتخابی کشور با یکدیگر کمی بی‌سلیقه‌گی در برگزاری انتخابات بوده است اما برگزاری این انتخابات تحولی را طی روزهای اخیر در زمینه تبلیغات شهری در شهرها و روستاها ایجاد کرده است و در بحث ایجاد شور انتخاباتی در جامعه تاثیر گذار بوده است.

 تبلیغات شهری ریاست جمهوری در شهرهای کم جمعیت بسیار کم رنگ انجام شده است و حتی یک پوستر نیز از برخی از کاندیداها نیز در بسیاری از شهرها نیز نمی توان دید اما با شروع تبلیغات شوراهای اسلامی شهر رو روستا جلسات و پوستر چسبانی‌های شبانه‌روزی با شروع تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا رنگ و بومی جدید به خود گرفته است و هر یک از کاندیداها سعی می‌کنند خود را برای حضوری پر رنگ‌تر آماده کنند.

دو خانم و با دو دختر بچه خود  یک عکس همراه با برشوری را توزیع می کند برشور را می گیرم می گوید شوهر خودم است باور کنید آدم خوبی بوده و جسارت و مدیریت خوبی دارد حرف این خانم تمام نشده خانم مسن‌تر می‌گوید: من پسرم را با نان حلال بزرگ کردم مطمئن باشید به مردم خیانت نمی‌کند

دستورالعمل تبلیغات انتخابات شوراها

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز تبلیغات انتخابات داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی از روز صبح روز پنجشنبه ۲۰ خرداد، گفت: مهلت تبلیغات یک هفته است و دستورالعمل تبلیغات نیز به فرمانداری‌ها جهت اطلاع‌رسانی و ابلاغ به داوطلبان، ستادهای تبلیغاتی و سایر عوامل ذی‌ربط اعلام شده است.

مرتضی محمدزاده  امروز با بیان اینکه هرگونه تبلیغات در خارج از مهلت قانونی، تخلف محسوب می‌شود، اظهار داشت: شهرداری‌ها می‌توانند محل‌های مناسب برای الصاق و ارائه آثار تبلیغاتی در اختیار نامزدها قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان در انتخابات شوراها، باید با ابعاد حداکثر ۷۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر بوده و هرگونه اثر تبلیغاتی بیش از این اندازه غیرمجاز است.

محمدزاده ادامه داد: تجمع انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنها در فضاهای باز مطابق با شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله مناسب و استفاده از ماسک و استفاده از حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت فضا، بلامانع است.

دبیر ستاد انتخابات استان تأکید کرد: تجمعات انتخاباتی باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی ازدحام به وجود نیاید و زمان برگزاری مراسم بیشتر از دو ساعت نباشد.

وی یادآور شد: فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدها از طریق صداوسیما، تریبون نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد همچنین فعالیت انتخاباتی کارمندان و مدیران دستگاه‌های دولتی در ساعات اداری مجاز نیست.

محمدزاده ادامه داد: دایر نمودن بیش از یک ستاد تبلیغاتی در هر شهر و یا مناطق شهرداری (در شهرهای بزرگ)  توسط داوطلبان با هر عنوان اعم از مردمی، توسط داوطلبان و طرفداران آنها مجاز نیست.

وی گفت: برگزاری راهپیمایی و تشکیل اجتماعات در میادین عمومی و پارک‌ها بدون کسب مجوز از وزارت کشور و استانداری همچنین مراسم استقبال از کاندیداها، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقاً ممنوع است.

۳ میلیون نفر در آذربایجان‌شرقی واجد شرایط رای دادن هستند / ۷۰ هزار رای اولی در استان

استاندار آذربایجان‌شرقی، تعداد واجدان شرایط رأی ‌دادن در آذربایجان‌شرقی را حدود سه میلیون نفر اعلام کرد و افزود: ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان نیز برای اولین بار فرصت مشارکت در انتخابات را پیدا کرده‌اند.

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه جمهوریت و مردم‌سالاری دینی از مهم‌ترین و بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: حفظ و حراست از این دستاوردهای ارزشمند، وظیفه تک‌تک دلسوزان نظام و‌ انقلاب است.

وی از آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات سالم در ۲۸ خرداد خبر داد و گفت: آذربایجان ‌شرقی یکی از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و در آستانه انتخابات نیز هیچ‌گونه مشکل خاص امنیتی در استان نداریم.

پورمحمدی با بیان اینکه تک‌تک آرای مردم را حق‌الناس می‌دانیم، یادآور شد: مجریان انتخابات، آخرت خود را فدای دنیای دیگران نمی‌کنند و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که در سلامت انتخابات، شک نکنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: تردیدی نیست که همه باید در تعیین سرنوشت خود، مشارکت کرده و تبلیغات ناسالم و جهت‌دار دشمنان را بی‌اثر سازیم.

پورمحمدی، تعداد واجدان شرایط رأی ‌دادن در آذربایجان‌شرقی را حدود سه میلیون نفر اعلام کرد و متذکر شد: ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان نیز برای اولین بار فرصت مشارکت در انتخابات را پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به پیش‌بینی سه هزار و ۴۸۶ شعبه اخذ رأی در استان، تصریح کرد: ۶۵ هزار نفر در فرآیند برگزاری، نظارت و حفاظت یاری‌گر مسوولان استان در روز انتخابات هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی تأکید کرد و گفت: به دلیل جلوگیری از ازدحام‌ و کاهش زمان انتظار برای رأی دادن، در بسیاری از شعب، سه صندوق اخذ رأی در نظر گرفته می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=21103

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.