6

تلاش ۱۰ ساعته برای مهار آتش سوزی جنگل‌های ارسباران با حضور فرماندار ورزقان

  • کد خبر : 21781
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
تلاش ۱۰ ساعته برای مهار آتش سوزی جنگل‌های ارسباران با حضور فرماندار ورزقان
آتش‌سوزی منطقه جنگلی پیرداود شهرستان ورزقان با حضور تیمی به سرپرستی خانی فرماندار این شهرستان متشکل از نیروهای داوطلب مردمی پس از قریب 10 ساعت تلاش به صورت کامل مهار شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدباقر خانی در گفت و گو با خبرنگاران و در تشریح جزئیات عملیات اطفای حریق جنگل، گفت: با دریافت خبر آتش‌سوزی بخشی از مناطق جنگلی شهرستان در روز شنبه ۲۹ خرداد، بلافاصله همراه با تعدادی از نیروهای داوطلب مردمی و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان به محل مورد نظر اعزام و نسبت به اطفای حریق اقدام و آتش مهار شد.
وی افزود: متاسفانه روز یکشنبه تاریخ ۳۰ خرداد ماه نیز شاهد آتش سوزی مجدد در منطقه بودیم که با حضور به موقع نیروهای داوطلب مردمی، یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج و مجتمع مس سونگون آتش برای دومین بار مهار شد.
فرماندار ورزقان تصریح کرد: صبح روز دوشنبه ۳۱ خرداد با گروهی حدوداً ۵۰ نفره به منظور لکه گیری مناطق جنگلی آتش گرفته به منطقه پیر داود اعزام شده و پس از حدود ۱۰ ساعت تلاش در مسیری بسیار سخت گذر موفق به اطفای کامل و لکه‌گیری آتش شدیم.
وی با اشاره به نقش عامل انسانی در آتش‌سوزی مناطق جنگلی، از گردشگران و اهالی روستاهای جنگل‌نشین خواست تا از رها کردن بطری آب و شیشه در طبیعت پرهیز نموده و تا حد امکان از روشن کردن آتش در مناطق مستعد آتش‌سوزی خودداری نمایند تا شاهد حوادثی از این دست نباشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=21781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.