13

باری که خبرنگاران حوزه محیط‌زیست بر دوش می‌کشند!

  • کد خبر : 21877
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
باری که خبرنگاران حوزه محیط‌زیست بر دوش می‌کشند!
واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط‌زیست در نقده که منجر به فوت و مصدوم شدن چند تن از خبرنگاران رسانه‌های پایتخت شد، موجی از اندوه و تاثر را بر روح و روان جامعه خبری و فعالان زیست‌محیطی کشور وارد ساخته است.

از عصر دیروز تاکنون در خصوص چرایی و چگونگی حادثه، خیلی‌ها مشاهدات خود را بیان و نکته نظرات خود را اظهار نموده‌اند. یکی از فرسوده بودن، آن یکی از تحت پوشش هیچ یک از تعاونی‌های مسافربری نبودن اتوبوس، سخن رانده‌اند. هرچه باشد بایستی عوامل دخیل در بروز این حادثه‌ تاسفبار از سوی نهادهای متولی بدقت بررسی و شناسایی شوند تا مقصران احتمالی آن در هر جامه و کسوتی که بوده باشند پاسخگوی اعمال و کوتاهی‌های خود گردند.

باید توجه داشت؛ محیط‌زیست یکی از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین حوزه‌های فعالیت رسانه‌ها در عصر حاضر است که متاسفانه فعالان رسانه‌ای‌‌اش از کمترین امکانات و حمایت‌ها هم بی‌نصیب‌اند. گذشته از هزینه‌های مالی بالای فعالیت در حوزه محط‌زیست نسبت به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی، فعالان این حوزه با مخاطرات عدیده‌ای روبرو هستند.

در حالی که حمایت از محیط‌زیست، یک وظیفه همگانی است، اما در عمل تنها دو قشر خبرنگاران و فعالان این حوزه هستند که بدون هیچگونه چشمداشتی، وارد این عرصه بسیار وسیع شده و با تهدیدکنندگانش گلاویز می‌شوند. تهدیدکنندگانی که عمدتا از حمایت‌های پیدا و پنهان افراد و گروه‌های قدرتمند برخوردارند و اگر لازم شد دست به حذف فیزیکی رسانه‌ها و فعالان منتقد هم می‌زنند.

مجموعه رسانه‌ای تبریزمن، ضمن عرض تسلیت مجدد این حادثه دلخراش به جامعه خبری و خانواده‌های داغدار کریمی و یاسینی، رسیدگی قاطع دستگاه قضایی به موضوع و برخورد جدی با مقصران احتمالی حادثه را خواستار است. از سوی دیگر بر ضرورت تسریع در روند انتقال آب زاب به دریاچه اورمیه، احداث بزرگراه بناب- نقده و در نهایت بر توسعه و تجهیز بیمارستان‌های شهرهای پرجمعیت منطقه تاکید می‌نماید.

امید که دیگر شاهد حوادث این‌چنینی و پرپر شدن فرزندان بی‌گناه سرزمین‌مان نباشیم!

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=21877

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.