4
جلسه شورای شهر تبریز؛

اعتراض شورانشینان به استخدام‌های دقیقه ۹۰

  • کد خبر : 21913
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
اعتراض شورانشینان به استخدام‌های دقیقه ۹۰
جلسه امروز شورای شهر تبریز با اعتراض شورانشینان به جذب دقیقه نودی نورچشمی‌ها در شهرداری تبریز به پایان رسید.

به گزارش تبریزمن، شهرام دبیری در جلسه امروز شورا با تبریک به منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی‌شهر تبریز گفت: با توجه به ارسال اخبار مبنی بر جذب نیرو در بدنه شهرداری در اواخر عمر شورای پنجم اعضای شورای فعلی و منتخبان دوره ششم خواستار جلوگیری از جذب نیروی جدید بدون رعایت ضوابط در شهرداری جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به روز مبارزه با مواد مخدر افزود: امیدواریم مرکز ماده ۱۶ تبریز توانمند تر از گذشته فعالیت کند و شاهد معتاد متجاهرو کلا معتاد در تبریز نباشیم.

رئیس شورای شهر تبریز ادامه داد: ساخت وساز غیرمجاز و حصار کشی در نقاط مختلف شهر موجب ناراحتی شهروندان شده است، اعضای فعلی و آینده شورا و شهروندان خواستار ایجاد نظم و انضباط در دوران پایانی شورای پنجم هستند.

حسابرسیِ ارزشمند اما بدون مسئول

سپس لایحه گزارش حسابرسی شهرداری تبریز و سازمان‌‌‌های وابسته در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار گرفت.محمدباقر بهشتی در این خصوص گفت: سال قبل شورای شهر در حسابرسی تاکسیرانی وظایفی را تعیین کرده بود که هنوز انجام نشده و باید گزارش دهند.

خزانه دار شورای اسلامی‌شهر تبریز گفت: حسابرسی یکی از اقدامات ارزشمند شورای پنجم بود اما مسئول پیگیری آن مشخص نیست تا وظایف محول شده و تغییرات اعلام شده اصلاح شود.

غلامحسین مسعودی ریحان هم اظهارداشت: لازم است مسئولی برای پیگیری مصوبات حسابرسی‌ها تعیین شود و در صورت عدم رفع نواقصات از آنها توضیح خواسته شود.

فرج محمد قلی‌زاده نیز گفت: وقتی گزارش حسابرسی ۹۶ بررسی شد وظایفی برای شهرداری مشخص شد اما هیچکدام از آنها رعایت نشده است.

وی افزود: پیشنهاد دارم شهرداری ملزم شود اطلاعات را در سامانه دولتی و مدیریت شهری قرار دهد.تکالیفی که بر عهده مجموعه گذاشته شده بود باید مشخص شود چرا رعایت نشده و حسابرس باید این اقدامات را مدنظر قرار می‌داد که نداده است.

بی انگیزگی شهرداری در چانه‌زنی با دارایی

عضو شورای شهر تبریز گفت: انگیزه‌ای در شهرداری برای چانه زنی با دارایی وجود ندارد که برای بخش هایی که مالیات تعلق نمی‌گیرد، مالیات ندهد.

وی تاکید کرد: قانونا بعد از هر گزارش حسابرسی باید یک نسخه از آن را به وزارت کشور ارسال کنیم که پیشنهاد می‌کنم تصویب شود یک کپی نیز به سازمان بازرسی کشوری ارسال شود.

بهشتی با اشاره به مغایرت‌های اعلامی‌حساب‌های دریافتنی و پرداختنی با تطبیق حساب‌ها تا حد امکان رفع شود، گفت: بدهی سازمان بابت مالیات و بیمه پرداخت شود تا جریمه نشوند. ثبت‌‌‌های مربوط به سال‌‌‌های قبل که به سال ۹۷ انتقال یافته اصلاح شود، احتمال تعلق مالیات به سال ۹۷ در حساب‌ها میشبینی نشدا است که پیشبینی شود، ساختمان سازمان تعیین و تکلیف شود.

در نهایت گزارش حسابرسی سال ۱۳۹۷ سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز به صورت مشروط تصویب شد و همچنین با تصویب اعضای شورای شهر مقرر شد یک کپی از گزارشات حسابرسی به سازمان بازرسی کشور ارسال شود.

جذب نور چشمی‌ها و خیانت خواص

فرج محمد قلی‌زاده در تذکری قانونی با بیان اینکه تبریز جزو شهر هایی است که صاحب ندارد و خیانت در خواص وجود دارد، عنوان کرد: امروز شاهد استخدام نورچشمی‌هایی هستیم که هزینه‌‌‌های گزاف به بدنه شهرداری تحمیل می‌کنند.

وی افزود: امروز نورچشمی‌ها وارد شهرداری می‌شوند امسال ماهانه ۱۲۰ میلیارد تومان حقوق می‌دهیم که ۱۶۰۰ میلیارد تومان سالانه از سفره مردم‌حقوق پرداخت می‌شود.این نور چشمی‌ها جذب می‌‌شوند و تحت عناوین مختلف به آنها حقوق داده می‌شود.

عضو شورای اسلامی‌شهر تبریز تصریح کرد: با این رفتار‌ها مردم را آزرده می‌کنیم چراکه نخبگان در کنج خانه‌ها گوشه نشین می‌شوند و توان ازدواج ندارد اما نور چشمی‌ها استخدام می‌شوند.

وی گفت: حراست و بازرسی باید از شهرداری حذف شود چراکه وقتی نمی‌توانند جلوی جذب نور چشمی‌ها را بگیرند باید تغییر نام دهند.دفعه قبل ۴۰۰ نفر در پایان شورا به شهرداری تحمیل شد و الان نیز جلوگیری نشود این تعداد به ۷۰۰ نفر و بیشتر خواهد رسید.

میزان رای مردم است نه ارقام اعلام شده

محرم محمدزاده هم در تذکری در خصوص نتایج انتخابات ابراز داشت: آرزو می‌کنم در جامعه اعتماد از بین نرود، افرادی که اعتماد مردم را از بین می‌برند گناه آنها از آمریکا و اسرائیل بیشتر است و بلاخره روزی جواب خواهند داد. میزان رای مردم است نه ارقامی‌که دیگران اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم به من لقب محرم عمی‌را داده اند و این گرفتتی نیست من در میان مردم حرمت دارم و دفعه قبل بیش از ۶۰ هزاررای داشتم و این برای من کافی است‌.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: بعد از انقلاب افراد زیادی شهید شده‌اند این نظام متعلق به هیچ قشر خاصی نیست بلکه همه در این انقلاب و نظام سهیم ‌هستیم.

وی با بیان اینکه از اعضای پاکدست شورای پنجم تشکر می‌کنم و آرزومندم شورای جدید نیز موفق باشد، اظهارداشت: وضعیت پل کرکج سال‌ها است که مطرح می‌شود اما احداث نشده و همچنان باعث تصادف است. همچنین شهرک شهید بهشتی که بیش از هزار نفر در آنجا زندگی می‌کنند چون تحت پوشش شهرداری نیست خدمات شهری را دریافت نمی‌کند که باید برای فراهم ساختن آسایش برای آنها اقدام شود.

پیشرفت ۲۰ درصدی پل ارتش

در ادامه فریدون بابایی اقدم هم با تشکر از اقدامات عمرانی شهرداری عنوان کرد: در بازدیدی که از پل ارتش داشتیم پیشرفت فیزیکی تقاطع ارتش ۲۰ درصد است اما باید در تیر ماه تمام می‌شد و رقم‌ قرارداد تعدیل شده و با این وجود پیمانکار مبلغ تضرر می‌خواهد؛ پروژه‌‌‌های عمرانی را جمع بندی کند.

وی افزود: پروژه مقدم نیز یک ماه است که تعطیل شده است اگر پول نداشتیم نباید پروژه را شروع می‌کردیم.

آغاز ورود بدون ضابطه در شهرداری

محمد حسن اسوتچی هم در تذکری گفت: شورای ششم شروع نشده ورود نیروی جدید بدون ضابطه در شهرداری شروع شده است.

وی افزود: افرادی که سال‌ها در شهرداری خدمت می‌کنند بلاتکلیف هستند اما افراد جدید به سیستم وارد می‌شوند. استخدام نیرو بدون ضابطه باید قطع شود.

در ادامه دبیری با بیان اینکه مصوبه‌ای برای ایجاد مرکز بازتوانی سکته مغزی تصویب شده که در مصوبه شورا بیمارستان ذکر شده است که دانشگاه علوم پزشکی خواهان تبدیل به مرکز بازتوانی هستند، گفت: شهرداری می‌تواند با توافق انجام‌شده زمین را اختصاص دهد و با اطلاع شورا برساند.

براساس تصمیم اعضای شورای اسلامی‌شهر تبریز مقرر شد لایحه جدیدی پس از بررسی بیشتر در صحن شورا مطرح شود.

برخی دستفروشان مردم را گول می‌زنند

بهشتی هم با اشاره به موضوع استخدام شهرداری تبریز گفت: تبصره ۷ باید اصلاح شود تا هیچکس نتواند وارد بدنه شهرداری شود و باید پرداخت‌ها براساس بودجه اسمی‌پرداخت شود.

وی افزود: برخی دستفروشان به حیثیت مملکت توهین می‌کنند که قیمت‌ها و وزن هایی می‌نویسند که مردم را گول می‌زنند.

بهشتی اضافه کرد: درمورد ساماندهی بازار میوه و تره‌بار مصوبه‌ای وجود دارد که شهرداری مکلف است در هر منطقه شهرداری نسبت به تاسیس بازارچه میوه و تره بار اقدام کرده و گزارش آن را به شورا ارائه نماید‌.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=21913

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.