7

شش پرده از انتخابات شورای شهر تبریز و حاشیه‌سازی‌های آن

  • کد خبر : 21992
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
شش پرده از انتخابات شورای شهر تبریز و حاشیه‌سازی‌های آن
با خبرسازی‌های هدفمند، جوسازی‌های محفلی علیه نماینده جوان تبریز آغاز می‌شود و صرفا بدلیل اینکه جوانان انقلابی و هم گفتمان وی در لیست شورای ششم، توانسته‌اند در برابر هزینه‌ها و هجمه‌های تمام عیار اصحاب ثروت و قدرت اعتماد مردم را جلب کنند، وی را به دخالت در اعلام نتایج و اعمال نفوذ در فرمانداری متهم می‌کنند در حالی که روز تجمیع آرا وی حتی در تبریز هم حضور نداشته است‌.

تبریزمن – علی نوید: برای اینکه در جریان انتخابات شورای اسلامر کلانشهر تبریز و حواشی و پشت‌پرده‌های آن قرار بگیریم، به بررسی آن در ۶ پرده می‌پردازیم. از آغاز بررسی صلاحیت‌ها تا اعلام رسمی نتایج انتخابات.
پرده اول: معتمدین حاضر در هیات نظارت شهرستان خیلی محکم و شجاعانه پای تایید صلاحیت‌ها می‌ایستند و نامزدهایی که پرونده یا حاشیه‌هایی از هر نوع فساد دارند را تایید نمی‌کنند.
پرده دوم: نامزدهای ردصلاحیت شده، قبل از اعلام صلاحیت‌ها لابی‌ها را شروع کرده‌اند و بعد از اعلام، بر سرعت و شدت آن می‌افزایند. کار به جایی می‌رسد که بر همگان عیان می‌گردد همه نمایندگان شهر در مجلس وارد این لابی‌ها برای اخذ صلاحیت شده‌اند غیر از نماینده جوان و انقلابی که از همان ابتدای نمایندگیش نه در عزل و نصب‌ها دخالت کرده و نه در صلاحیت‌ها ورودی داشته است.
با این وجود عمده ردصلاحیت‌شدگان که صاحبان ثروت و قدرتند و یا به آنان وصلند می‌توانند در نهایت صلاحیت خود را اخذ کنند و نشان به آن نشان که شایع است برای صلاحیت یکی از بحث برانگیزترین‌شان، نمایندگان کرمان نیز دست به کار شده‌اند.
پرده سوم: انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در اوج بی‌تدبیری و بی‌برنامگی فرمانداری محترم در حال برگزاری است در حالی‌که
اول؛ تبریز مثل همیشه مجری آزمایش رای‌گیری مکانیزه است بدون هیچ آموزشی به مردم و بدون جلسه آموزشی حتی برای عوامل اجرایی سر صندوق.
دوم؛ بی‌کفایتی در برنامه‌ریزی و اجرای انتخابات، برخی صندوق‌ها را تا ۱۰:۳۰ صبح بدون کارت رای گذاشته و امکان رای‌گیری برای شورا را سلب کرده است.
سوم؛ ارتباط آنلاین با دستگاه احراز هویت در مقاطعی قطع می‌شود و این امر منجر به اختلال و تاخیر در روند رای‌گیری و در برخی شعب رواج رای‌گیری دستی در کنار رای‌گیری مکانیزه می‌شود.
چهارم؛ نیروی محترم انتظامی و معاونت محترم نهاد مقدس خیلی جدی به مساله خرید و فروش رای ورود کرده‌اند و شایع شده شب گذشته سیصد نفر از سرشبکه‌های اصلی دستگیر شده‌اند.
پرده چهارم: رای‌گیری تمام شده است و صندوق‌ها در حال بازگشت به فرمانداری است غافل از اینکه برخلاف سنوات گذشته این‌بار قرار نیست تجمیع آرا از روی صورتجلسات بازگشتی انجام پذیرد بلکه تجمیع با استفاده از داده‌های آنلاین ارسال شده توسط دستگاه احراز هویت شعب رای و به صورت یکجا و پس از ارسال اطلاعات آخرین صندوق در بخش آی تی فرمانداری اتفاق می‌افتد. انتشار هرگونه لیستی در این بین بی‌معنی است.
تحویل صندوق‌ها تا صبح ادامه دارد و خبری از تجمیع آرا نیست. موضوع تاخیر در اعلام تجمیع به دو موضوع برمی‌گردد:
۱- دو عدد از صندوق‌ها بدلیل مشکل سیستمی هنوز اطلاعات‌شان در سامانه ننشسته و این موضوع باید از طرف تهران حل شود. تا تجمیع امکانپذیر باشد.
۲- برخی شعب که در آنها رای‌گیری دستی نیز انجام گرفته باید آمارشان به آمار مکانیزه اضافه گردد.
پرده پنجم: ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر، آمار تجمیعی ۷۰۰ شعبه توسط فرمانداری اعلام می‌گردد. نتایج نشان از توفیق لیستی از جوانان عدالت محور و انقلابی شهر در شورای شهر ششم دارد.
هفت و سی و یک دقیقه بعد از ظهر لیستی با عنوان تجمیع آرای ششصدو نود و هشت صندوق با پسوند غیررسمی در کانال تلگرامی یکی دو آژانس خبری محلی منتشر می‌شود. لیستی ۱۸ نفره و نه ۱۵ نفره و یا حتی ۲۱ نفره که نفرات ۱۷ و ۱۸ آن دقیقا همان نفرات ۱۲ و ۱۳ لیست اصلی اعلامی یک دقیقه پیش است و این خبر توسط سایرین بازنشر می‌شود. یک ربع بعد همان سایت لیست ۱۵ نفره اصلی را با پسوند رسمی منتشر می‌کند.
پرده ششم: با خبرسازی صورت گرفته که هدفمند به نظر می‌رسد، جوسازی‌های محفلی علیه همان نماینده جوان آغاز می‌شود و صرفا بدلیل اینکه نام جوانان انقلابی و هم گفتمان وی در لیست شورای ششم توانسته‌اند در برابر هزینه‌ها و هجمه‌های تمام عیار اصحاب ثروت و قدرت اعتماد مردم را جلب کنند از دخالت وی در اعلام نتایج و اعمال نفوذ وی در فرمانداری سخن می‌رانند و داستانسرایی می‌کنند در حالی که وی در شنبه تجمیع آرا حتی در تبریز هم حضور نداشته است‌.

از نتایج شورا چند نکته هویداست:
اول: جوانان انقلاب نشان دادند که بدون صرف پول‌های کلان و وصل شدن به منابع زر و زور می‌توان با گفتمان درست و منطقی خود اعتماد مردم را بدست آورد و خط پایانی بر حاکمیت ثروت و قدرت در انتخابات شورای شهر تبریز کشید.
دوم: مدل جدید مکانیزه انتخابات و همچنین مقابله نیروهای انتظامی و امنیتی در برابر بداخلاقی‌های روز رای‌گیری نتایجی درس‌آموز در انتخابات رقم زد و آن اینکه برخی نفرات نام آشنای تایید شده در دقایق اضافه تنها بیست درصد آرای دوره‌های قبلی را کسب کردند در حالی‌که رقیب عدالت‌طلب و خستگی ناپذیرشان کما بیش همان مقدار آرای پاک دوره قبل خود را کسب کرده است.
حرف آخر اینکه خبرهای اولیه از نتایج بازشماری آرا حکایت از احقاق حق به نفع جبهه انقلاب دارد و در عین حال سلامت انتخاب سایر جوانان انقلابی راه یافته به شورای شهر را تایید می‌کند و بطلان خبر‌سازی‌های اخیر و حمله طمع‌کارانه صاحبان زر و زور به تنها نماینده تراز گام دوم جبهه انقلاب را آشکار می‌سازد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=21992

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.