4
مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

خدمات‌دهی به ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر معتاد و بهبود یافته در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 21954
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
خدمات‌دهی به ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر معتاد و بهبود یافته در آذربایجان شرقی
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: از تیرماه سال گذشته تا تیرماه امسال، ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر افراد درگیر با اعتیاد از ۸۰‌ نوع مرکز بهزیستی استان خدمات دریافت کرده‌اند.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا، فرگل صحاف روز یکشنبه ۶ تیرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر  با شعار “حقایق در مورد مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی‌ها را نجات دهیم”، اظهار کرد: باید با آگاه‌سازی، توانمندسازی و تلاش دسته جمعی برای ریشه کنی این معضل درگیرشدگان در این بلای خانمان سوز  را نجات دهیم.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از سال ۸۱  جهت کمک به مردم در مبارزه با مواد مخدر ورود پیدا کرده است، گفت: پیشگیری اولیه توسط سازمان بهزیستی شامل افزایش آگاهی، تغییر در رفتار، افزایش تاب آوری و بهبود کیفیت زندگی و ارتقاء سلامت روانی کل آحاد جامعه است.

وی با اشاره به تربیت تسهیل‌گران توسط بهزیستی جهت کمک به سازمان‌های مردم نهاد، یادآور شد: ۲۲۶ سازمان مردم نهاد در استان وجود دارد که جمعیتی حدود۹۰۰ هزار نفر را تحت پوشش برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده در پیشگیری ثانویه، اظهار کرد: خدمات پیشگیری ثانویه برای افرادی که بعد از مبتلا شدن نیاز به درمان داشته و قصد ترک کردن دارند، طبقه بندی شده و تصمیم گیری‌های لازم جهت درمان نسبت به وضعیت فرد اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۴ مرکز درمان سرپایی درمان اعتیاد تحت نظر بهزیستی در استان برای خدمات دهی به مبتلایان اعتیاد وجود دارد، گفت: این مراکز سرپایی به طور روزانه با تجویز دارو، ارائه‌ی خدمات پزشکی و روانشناسی به افراد فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۴ مرکز  اقامتی بهبود و بازتوانی معتادین در استان، افزود: مراکزی مانند مرکز ماده ۱۵ جهت بهبود و توانمندی افراد به شکل غیر دارویی فعالیت می‌کنند و اغلب افراد در آن به صورت شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

صحاف با بیان این‌که تعداد بیماران نگهداری شده در ۲۴ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی استان در طول یک سال گذشته، ۶ هزار و ۱۹۹  نفر بوده است، یادآور شد: ظرفیت نگهداری هر مرکز نسبت به فضا تعریف شده است و  ظرفیت تعیین شده برای هر مرکز حداکثر ۶۰ نفر است.

وی با اشاره به وجود مرکز تی سی در شهرستان شبستر، گفت: این مرکز نیز، مرکز اجتماعی شبانه روزی بوده و دوره‌های درمانی سه ماهه دارد، فردی که سم زدایی شده و ترک‌کرده است اما روابط بین فردی‌اش به شدت افت کرده در این مرکز تحت درمان قرار می‌گیرد تا زمان معین به صورت داوطلبانه به جامعه باز گردد و مورد پذیرش واقع شوند.

وی با بیان این‌که از سال گذشته تاکنون ۱۰۹ نفر در مرکز تی سی شبستر پذیرش شده‌اند، خاطرنشان کرد: تمامی افراد از نقتط مختلف استان می‌توانند برای درمان در این مرکز پذیرش شوند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی یادآور شد: طی سال گذشته، در طول دوره درمان ۵۰۰ نفر معتاد از یک تا سه میلیون تومان یارانه‌ی درمان ارائه شده است.

وی با اشاره به ارائه‌ی تسهیلات به بهبودیافتگان جهت اشتغال، گفت: به ازای هر فرد بهبود یافته تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومانی ارائه می‌شود که این تسهیلات در طول یکسال به ۵۴۵ نفر ارائه شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=21954

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.