8
معاون جهاد کشاورزی استان:

بیش از ۶ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی خریداری شد

  • کد خبر : 22031
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
بیش از ۶ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی خریداری شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در مدت سپری شده از سال جاری ۶ هزار و ۷۰ تن گندم در استان خریداری شده و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری ۳۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شود.

به گزارش تبریزمن،علی رخ افروز روز سه شنبه در جلسه هماهنگی خرید گندم آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و کاهش بارش باران نسبت به سال‌های قبل، پیش بینی می شود تولید گندم به ویژه دیم در استان کاهش یابد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم در مناطق گرم استان گفت: تاکنون حدود ۶ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان های خداآفرین و کلیبر خریداری شده که خرید چهار هزار و ۲۳۵ تن از این میزان توسط اداره کل غله ، ۹۸۵ تن توسط تعاون روستایی و ۸۵۰ تن نیز در قالب بذری انجام شده است.

اسفندیار ابوالحسن زاده با بیان اینکه ۷۰ مرکز، ۳۵ اتحادیه تعاونی و روستایی، ۳۰ کارخانه سیلو و ۵ مرکز ملکی کار خرید گندم را در استان بر عهده دارند، افزود: تا هفتم تیرماه امسال یک هزار و ۱۸۵ تن کلزا در قالب خرید تضمینی از کلزاکاران استان آذربایجان شرقی خریداری شده است.

فرماندار شهرستان هشترود هم با بیان اینکه خروج گندم از شهرستان به سایر شهرها ممنوع است، اضافه کرد: باهر گونه بازار سیاه برای خرید گندم و فروش بذر اصلاح شده برای کشت برخورد خواهد شد.

امین امینیان از کشاورزان خواست از فروش گندم به دلالان خودداری کنند و فقط گندم خود را به سیلوها تحویل دهند.

خشکسالی شدید باعث شده که کارشناسان از کاهش حدود ۵۰ درصدی محصول دیم از جمله گندم در آذربایجان شرقی در سال زراعی جاری سخن بگویند.

این در حالی است که سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم از گندمکاران آذربایجان شرقی به صورت تضمینی خریدرای شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=22031

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.