11

پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری پل‌های خداآفرین را مرمت می‌کند

  • کد خبر : 22047
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری پل‌های خداآفرین را مرمت می‌کند
رییس پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری گفت: این مرکز بر اساس اهداف مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان، پل‌های تاریخی خداآفرین را مرمت و بازسازی می‌کند.

به گزارش تبریزمن، مصیب امیری روز سه شنبه در بازدید از پل‌های تاریخی خداآفرین، ضمن تاکید بر اهمیت بالای این آثار تاریخی و فرهنگی، از آنها به عنوان میراث مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان یاد کرد و افزود: پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده بین پژوهشگاه‌ میراث‌ فرهنگی و گردشگری کشور و وزارت نیرو در راستای سدسازی، تقبل هزینه‌های مرمت، بازسازی و جابجایی آثار در پیرامون سد بر عهده وزارت نیرو است.

به گفته وی اقدامات فوق در خصوص پل‌های خداآفرین تاکنون ناتمام مانده که سفر امروز در راستای بررسی موقعیت و وضعیت کنونی پل‌ها است تا برنامه‌ریزی‌های بعدی صورت پذیرد.

امیری اظهار کرد: با توجه به اینکه این پل‌های تاریخی نیازمند انجام اقدامات مرمتی هستند، لذا برنامه‌ریزی‌ های کوتاه‌ مدت برای مرمت اضطراری و همچنین بلند مدت در راستای استحکام‌ بخشی کامل از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: پل‌های خداآفرین میراثی مشترک دو کشور منطقه است و تعاملات لازم با هدف صیانت و حفاظت از این مواریث ارزشمند با کشور دوست و همسایه انجام خواهد شد تا به دنبال این همکاری زمینه‌های رونق گردشگری مشترک در منطقه فراهم شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=22047

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.