3

آغاز به کار نخستین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر

  • کد خبر : 22202
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
آغاز به کار نخستین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر
رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از آغاز به کار نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر در تبریز خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سیدمحمدحسین بلاغی در آیین رونمایی از پوستر کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر با بیان این مطلب اظهار کرد: شعر آیینی و شعر اهل بیت(ع) یکی از مفاخر تمدن آذربایجان است که همواره در میان شعرای ترک زبان جایگاه ویژه ای داشته است. در این میان، در تبریز نیز، در جریان عید غدیر خم گام های موثر و جریان سازی برداشته شده است.
وی با بیان اینکه کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر با محوریت اقوام ترک زبان برگزار می شود، اظهار کرد: نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر در راستای جریان سازی موثر و با محوریت شعر غدیر، ولایت، بصیرت، شناخت ولی زمان و سایر موضوعات کار خود را آغاز کرده است.
رئیس حوزه هنری استان در ادامه افزود: دبیرخانه این کنگره هم اکنون در حال جمع آوری اشعار و ارتباط با شاعران کشور و شاعران سایر کشورهاست که امیدواریم در پایان این کنگره کتاب مجموعه اشعار به زبان ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، فارسی و عربی منتشر شده و در اختیار مسلمانان جهان گذاشته شود.
گفتنی است، نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر با موضوعات سیمای علی(ع) در فرآن، علی(ع) خانواده و سبک زندگی، علی(ع) و مساله صلح جهانی، علی(ع) در آیینه نهج البلاغه و سایر موضوعات مرتبط برگزار می شود که علاقمندان می توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ به دبیرخانه این کنگره واقع در حوزه هنری آذربایجان شرقی ارسال کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=22202

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.