9

جذب اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریالی رفع فوری تنش آبی به تبریز/ از هفته آینده ۳۰۰ لیتر در ثانیه به آب شرب تبریز اضافه می‌شود

  • کد خبر : 22219
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
جذب اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریالی رفع فوری تنش آبی به تبریز/ از هفته آینده ۳۰۰ لیتر در ثانیه به آب شرب تبریز اضافه می‌شود
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از جذب اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریالی رفع فوری تنش آبی به تبریز خبر داد و گفت: از هفته آینده 300 لیتر در ثانیه به آب شرب تبریز اضافه می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، روح‌الله متفکرآزاد در حاشیه بازدید از طرح خط انتقال جدید آب نهند به تبریز و بازدید از سدهای نهند و ونیار، با اشاره به پیگیری جدی نمایندگان تبریز از سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت اعتبارات رفع تنش آبی تبریز، اظهار داشت: ۴۵ میلیارد تومان در اواخر خرداد پرداخت شد که ۲۵ میلیارد برای خط انتقال جدید سد نهند به تبریز و ۲۰ میلیارد برای حفر چاه‌های جدید آب اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه این اعتبار برای کاهش احتمال قطعی آب دیر پرداخت شد ولی تخصیص کامل یافت، افزود: امروز از پروژه جایگزینی خط لوله جدید به جای خط لوله فرسوده نهند بازدید داشتم که هفته آینده افتتاح می‌شود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به اینکه جابجایی خط لوله نهند، یکی از موانع آبگیری سد ونیار بود و باید به دنبال رفع سایر موانع آبگیری آن باشیم، گفت: ۲۵ میلیارد مختص این پروژه بود که می‌تواند با توجه به فرسوده بودن خط لوله قبلی، علاوه بر افزایش حجم انتقال، پرتی آب را هم کاهش دهد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، تنش آبی تبریز در سال گذشته را یادآور شد و خاطر نشان کرد: با همت مسئولین اجرایی و پیگیری نمایندگان برای امسال برنامه ریزی شد تا اقدامات کوتاه مدت را قبل از وقوع تنش آبی اجرا کنیم.
وی رفع تنش آبی تبریز را مربوط به دو حوزه «مصرف» و «تأمین آب» دانست و افزود: باید آب محلات از مخازن مختلف تأمین شود تا هرکدام بخشی از نیاز تبریز را تأمین کند ولی چون رینگ آبی نداریم، آب توزیع متوازنی ندارد و قطعی و توزیع آب در همه جا به یک اندازه نیست. لذا پیگیر اجرای طرح رینگ تبریز آبرسانی در دور تبریز هستیم.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای بلندمدت، چاره‌ای جز انتقال آب ارس به تبریز نداریم، تصریح کرد: در یکسال گذشته به این پروژه توجه ویژه‌ای داشتیم، کنسرسیوم قبلی توان تأمین مالی نداشت لذا با قیمت جدید، پیمانکار جدید روی کار می‌آید و با مصوبه دولت و تأمین اعتبار لازم، کار به سرعت آغاز خواهد شد.
متفکرآزاد با تاکید بر اینکه با آغاز اجرای پروژه، حداقل سه چهار سال زمان می‌برد تا آب ارس به تبریز برسد، گفت: باید روی منابع در دسترس برای این مدت برنامه ریزی کنیم و تنش آبی را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: این ۴۵ میلیارد می‌تواند بخش مهمی از تنش آبی را رفع کند که اگر تا یک هفته آینده، خط جدید انتقال آب نهند وارد مدار شود، ۳۰۰ لیتر در ثانیه به ورودی آب تبریز اضافه خواهد شد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی از مردم خواست تا با مدیریت مصرف، مصارف غیرضرور را در این ایام پیک مصرف کاهش دهند، گفت: هر چقدر هم منابع جدید وارد مدار شود، اگر مصرف بالایی داشته باشیم، نمی‌توان به این حجم مصرف پاسخگو بود و این برای آیندگان تبریز خطرناک است.
وی افزود: با این اعتبارات تنش آبی به تأخیر می‌افتد و تا قبل از رسیدن آب ارس به تبریز، نیازهای فوری رفع می‌شود.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=22219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.