18
خبر خوش منادی به فرهنگیان؛

تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش مجلس

  • کد خبر : 22242
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش مجلس
نماینده مردم تبریز در مجلس از تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، علیرضا منادی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: این لایحه که با هدف اعتلای منزلت و کرامت معلمان و افزایش کیفیت آموزشی در ۱۲ ماده تنظیم و به مجلس تقدیم شده بود، ایرادات زیادی از جمله فاصله ۶ ساله ارتقای رتبه‌ها داشت.
وی افزود: براساس قانون، معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و سوابق خدمتی خود در یکی از رتبه‌های پنجگانه آموزش‌یار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادمعلم جای خواهند گرفت.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این رتبه‌بندی، معلمان با مدرک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به محض ورود به آموزش و پرورش به ترتیب رتبه آموزش‌یار معلم، مربی معلم و استادیار معلم خواهند داشت، گفت: فاصله زمانی بین رتبه‌ها ۵ سال البته به شرط کسب امتیازهای لازم در نظر گرفته شده که این فاصله در مناطق مرزی و محروم روستایی و عشایری ۴ سال خواهد بود.
وی اضافه کرد: مجموع حقوق و مزایای رتبه‌های مندرج در ماده ۳ قانون همه ساله نباید کمتر از ۸۰ درصد مجموع حقوق و فوق‌العاده اعضای هیات علمی متناظر با همان رتبه در دانشگاه‌ها باشد.
وی افزود: همچنین حقوق و مزایای معلمان بازنشسته نباید کمتر از ۹۰ درصد حقوق معلمان متناظر فعال باشد.
منادی در خاتمه با اشاره به اینکه دولت مکلف شده تا پایان سال ۱۴۰۰، فرایند رتبه‌بندی معلمان را مشخص کند، گفت: این قانون از ۳۱ شهریورماه جاری اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=22242

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.