7

آموزش ۷ رشته هنری برای ۸۰ بانوی هنرجو در شهرستان مرند

  • کد خبر : 22255
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
آموزش ۷ رشته هنری برای ۸۰ بانوی هنرجو در شهرستان مرند
معاون صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از آموزش ۹ رشته هنری به ۸۰ بانوی هنرجو در شهرستان مرند طی سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به‌ گزارش آژانس خبری تبریزمن، فرشاد به آفرین روز یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰ضمن اعلام این خبر، گفت: صنایع‌دستی یک هنر و صنعت با نقش هویتی و فرهنگی است که عدم نیاز به سرمایه‌گذاری کلان در آن، از ویژگی‌های این هنر است که می‌توان بدون نیاز به سرمایه‌های بزرگ در کارگاه‌های کوچک به تولید محصول اقدام کرد.
معاون صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در ادامه به آموزش رایگان صنایع‌دستی در سطح استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی دارای ظرفیتی غنی در حوزه صنایع‌دستی است، در راستای توسعه و رونق اقتصادی این بخش، اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام به آموزش رایگان هنرهای دستی و سنتی در شهرستان‌ها و روستاهای استان کرده است که طی سه ماه نخست سال ۱۴۰۰، ۸۰ بانوی هنرجو شهرستان مرند مورد آموزش قرار گرفتند.
او افزود: در این دوره‌های آموزشی که به‌صورت حضوری با رعایت کامل ضوابط بهداشتی در شهرها و روستاهای شهرستان مرند برگزار شد، ۸۰ هنرجو ۷ رشته هنری از جمله سبدبافی، گلیم‌بافی، سراجی سنتی، نقاشی، حکاکی روی فلز، معرق و منبت را فرا گرفتند.
به آفرین اظهار داشت: دوره‌های آموزشی مذکور در شهرهای مرند، بناب و زنوز و روستاهای دیزج علیا، کُشک سرای و زنوزق برگزار شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=22255

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.