17

رکابزنی مسیر آنکارا-تبریز به شوق دیدار وطن!

  • کد خبر : 22245
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
رکابزنی مسیر آنکارا-تبریز به شوق دیدار وطن!
یک تبعه ایرانی، فاصله آنکارا - تبریز را با شعار "ورزش کنید، سلامت زندگی کنید!" در طول ۱۶ روز رکاب زد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، مسعود امینی که ۲۸ خردادماه جاری به همراه تنی چند از دوستانش از آنکارا به سمت تبریز به راه افتاده بود بعد از ۱۶ روز رکابزنی و گذر از شهرهای مختلف، وارد تبریز شد.
امینی با بیان اینکه در طول این مدت، بسته به شرایط راه‌ها و وضعیت اقلیمی، روزانه ۸۰ الی ۱۵۰ کیلومتر رکابزنی کرده‌اند، گفت: در طول مسیر پلیس، ژاندارمری و اورژانس همواره در کنارمان بودند و بعضا شهرداران شهرهای واقع در مسیر بصورت خودجوش از گروه استقبال و امکانات رفاهی مسافرتی در اختیارمان قرار می‌دادند.
وی، زیباترین بخش این سفر را، آشنایی با آداب و رسوم شهرها و روستاهای واقع در مسیر، بهره‌مندی از مهربانی و ابراز احساسات مردم و نیز بازدید از مناظر و مناطق گردشگری و تاریخی اعلام کرد.
این رکابزن ایرانی-ترکیه‌ای با اشاره به اینکه شب‌ها را در کمپینگ‌ها و بعضا در دل طبیعت سپری کرده و با شروع روز دوباره رکابزنی را شروع می‌کردند، افزود: پس از رسیدن به ارزروم جهت دریافت پرچم کشورمان برای نصب بر روی دوچرخه‌ها و اخذ اطلاعات لازم به کنسول‌گری ایران رفتیم و همانجا متوجه بسته بودن مرزها بخاطر ویروس کووید۱۹ شدیم. همین امر باعث شد دو نفر از همراهان مسیر خود را تغییر دهند اما بقیه تا وان رکاب زدیم.
وی ادامه داد: در استان وان، گفت‌وگوهای دوستانه و تبادل تجربیات ارزشمندی با کلوپ‌ها و گروه‌های دوچرخه‌سواری داشتیم و با برگزاری تورهای دوچرخه‌سواری روزانه، لحظات خوبی را سپری کردیم.
امینی در خاتمه سخنانش با بیان اینکه در تاریخ ۱۱ تیرماه به تنهایی وارد خاک میهن عزیزمان شدم، گفت: قرار بود تا خوی رکاب زده و شب را در این شهر توقف کنم، اما شوق دیدار وطن و دوستان، علیرغم باد شدید و باران و خستگی، مرا به ادامه رکابزنی تا مرند تشویق کرد و در نهایت در شانزدهمین روز رکاب‌زنی وارد تبریز شدم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=22245

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.