5

‍ شناسایی بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل در شهرستان ورزقان

  • کد خبر : 22315
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
‍ شناسایی بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل در شهرستان ورزقان
فرماندار ورزقان گفت: لایروبی و اصلاح نقاط حادثه خیز رودخانه‌ها و مسیل‌های شهرستان با هدف کاهش خسارات احتمالی از اولویت‌های شهرستان است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدباقر خانی در جلسه مشترک ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، ستاد مقابله با بیماری کرونا و کمیته صیانت از جنگل‌های شهرستان، با اشاره به شناسایی بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل در سطح شهرستان گفت: به منظور کنترل سیلاب و کاهش خسارات احتمالی لایروبی رودخانه‌های شهرستان به ویژه رودخانه پیرسقا چای و اصلاح نقاط حادثه خیز مسیل‌ها در دستور کار ستاد مدیریت بحران شهرستان قرار دارد.
وی با اشاره به نقش بسیار مهم تخریب مراتع با چرای بیش از حد دام در فرسایش خاک و وقوع سیلاب‌ها، خواستار جلوگیری از ورود دام مازاد بر پروانه چرا به مراتع و اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز در هردو بخش مرکزی و خاروانا شد.
فرماندار ورزقان در بخش دیگری از سخنانش بارش کم و خشک سالی را یکی از عوامل موثر در آتش‌سوزی مراتع و مناطق جنگلی عنوان کرد و اظهار داشت: آخرین آتش سوزی جنگل‌های شهرستان در مناطقی به وقوع پیوسته بود که برای رسیدن به منطقه مورد نظر باید ساعت‌های پیاده روی می‌شد که این امر عملیات اطفاء حریق با سختی‌های بسیار همراه می‌‎سازد.
وی با اشاره به نهایی شدن تفاهم‌نامه احداث سایت دائمی اطفای حریق و امداد کوهستان در منطقه خوینه رود شهرستان، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با راه‌اندازی این سایت شاهد کاهش چشم‌گیر خسارات ناشی از آتش سوزی در مناطق جنگلی باشیم.
خانی همچنین با اشاره به گسترش دوباره بیماری کرونا ویروس در کشور، خواستار اهتمام جدی شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای واکسیناسیون مردم در شد و واکسیناسیون را یکی از موثرترین راه‌های کنترل بیماری کرونا برشمرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=22315

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.