6

بعداز جوجه کُشی نوبت به گاوکُشی رسید| منتظر گوشت ۳۰۰هزار و شیر ۲۰هزار تومانی باشید!

  • کد خبر : 22550
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
بعداز جوجه کُشی نوبت به گاوکُشی رسید| منتظر گوشت ۳۰۰هزار و شیر ۲۰هزار تومانی باشید!
بسیاری از دامداران از روی ناچاری، به خاطر نبود خوراک دام و افزایش هزینه تولید، دام‌های با کیفیت خود را ذبح کرده و گوشت آن را در بازار عرضه می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، آذربایجان شرقی با دارا بودن دومین جمعیت دامی، قطب تولید محصولات دامی در کشور است. دامداران این استان ۸ درصد محصولات دامی را تولید می‌کنند که علاوه بر اشتغال زایی برای جوانان جویای کار، ارزش افزوده فراوانی نیز به اقتصاد استان به همراه داشته است.

با اینکه مجموع تولیدات دامی استان (گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ و شیر) در سال گذشته بیش از یک میلیون تن بوده است اما دامداران این خطه برای تولید محصولات دامی با مشکلات متعددی از قبیل کمبود نهاده‌های دامی، افزایش قیمت علوفه، خشکسالی چند سال اخیر، تأمین علوفه از مرتع و عدم حمایت دولت مواجه هستند.

حدود ۳ درصد از مراتع کشور در آذربایجان شرقی واقع شده است. با وجود این اما تولید و تأمین علوفه و جو مورد نیاز یکی از دغدغه‌های دامداران می‌باشد. در سال گذشته ۹۱۰ هزار تن علوفه در استان تولید شده است اما دامداران با وجود کمبود نقدینگی توان خرید و تأمین به موقع علوفه دام را ندارند.

حتی برخی دامداران بدون ملاحظه این امر و نداشتن اطلاعات کافی به ایجاد دامداری اقدام کرده اند که بعدها با مشکلات فراوانی روبرو شده و حتی تعدادی نیز به دلیل بدهی بانکی ورشکسته شده اند.

از طرف دیگر بسیاری از دامداران به خاطر نبود خوراک دام و توان مالی، دام‌های با کیفیت خود را ذبح کرده و گوشت آن را در بازار عرضه می‌کنند. این دام‌ها به لحاظ نژادی با ارزش هستند و از روی ناچاری و مشکلات فراوان و همچنین به خاطر کمبود علوفه ذبح می‌شوند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=22550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.