13
مدیر کلینیک طب پیشگیری و ارتقای سلامت و مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی:

جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری یکه تاز عرصه است

  • کد خبر : 22597
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری یکه تاز عرصه است
مدیر کلینیک طب پیشگیری و ارتقای سلامت و مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت این نهاد در بخش‌های مختلف از جمله درمان ناباروری، بند ناف و سلول‌های خورشیدی، گفت: جهاددانشگاهی به تنهایی یکه تاز این عرصه‌ها است و توانسته در سطح ملی و حتی بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش تبریزمن، دکتر الهه بایبوردی چهارشنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی، با اشاره به تاسیس جهاددانشگاهی در ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۹ اظهار کرد: دستاوردها و توانمندی‌های این نهاد انقلابی در طول این سال‌ها باعث افتخار است.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت، مرکز پزشکی و کلینیک درمان ناباروری جهادانشگاهی در آذربایجان‌ شرقی با تجهیزات و امکانات به روز و مجهز به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهد.

وی در خصوص موانع و مشکلات حوزه درمان ناباروری، اظهار کرد: بزرگترین معضل و مانع ما در بخش درمان ناباروری عدم حمایت شرکت‌های بیمه گر از زوجین نابارور است. البته رایزنی‌هایی در این خصوص با بیمه‌هایی که در راستای فرزندآوری تلاش می‌کنند، داشتیم تا تعدادی از زوجین را معرفی کنیم، اما انتظار داریم که بانک‌ها و یا سایر نهادها نیز به نحوی از زوجین نابارور که اکثرا مشکل مالی زیادی دارند، با تامین وام قرض الحسنه و یا کمک‌های بلاعوض حمایت کنند زیرا این امر یک نوع باقیات صالحات برایشان خواهد بود.

بایبوردی با اشاره به ورود جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی به حوزه طب کار و تاسیس کلینیک پیشگیری و ارتقای سلامت، گفت: این کلینیک اولین مرکز غربالگری سرطان‌های شایع و قابل درمان در استان است که خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان این‌که اغلب مخاطبان و مراجعان این کلینیک، بیمار نیستند، ادامه داد: بیشتر مراجعه کنندگان افرادی هستند که به سلامت خود اهمیت داده ‌و در ظاهر سالم هستند که ابتدا مورد ارزیابی عوامل خطر قرار می‌گیرند تا در صورت وجود بیماری ضمن درمان از مراحل پیشرفت بیماری جلوگیری شود.

وی با اشاره به فعالیت بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، افزود: در این بانک، سلول‌های بنیادی موجود در بندناف جنین به مدت ۲۵ سال ذخیره سازی می‌شود. این سلول‌ها در درمان بیماری‌هایی چون سرطان‌ خون، معلولیت‌ها و … استفاده می‌شود که ما اکنون در این زمینه در حال پیشرفت هستیم و گام به گام با دنیا پیش می‌رویم.

مدیر مراکز پزشکی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افتتاح واحد تخصصی مراقبت از زخم‌های حاد و مزمن در این مرکز گفت: این واحد تخصصی در حوزه درمان زخم‌های مزمن و حاد مثل زخم‌های دیابتی و بیمارانی که به علت سکته مغزی و قلبی مجبور به ماندن در بستر هستند و سایر زخم‌های غیرقابل درمان با امکانات و تجهیزات مجهز و کادر مجرب پزشکی درمان می‌شوند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=22597

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.