6
با حضور نماینده محترم ولی فقیه و مدیران ارشد استانی

پوستر نمایش «تکه های سنگین سرب» رونمایی شد

  • کد خبر : 22583
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
پوستر نمایش «تکه های سنگین سرب» رونمایی شد
نمایش «تکه های سنگین سرب»، عصر روز چهارشنبه در محل بیت امام جمعه تبریز از پوستر این نمایش رونمایی شد.

به گزارش تبریزمن، در این مراسم نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شهردار کلانشهر تبریز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس حوزه هنری استان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز به همراه جمعی از هنرمندان و عوامل نمایش «تکه های سنگین سرب» حضور داشتند.
در ابتدای مراسم بابک دانش پناه، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، ضمن ابراز خرسندی از آثار تولیدی در حوزه دفاع مقدس، بازگشایی مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر تبریز) و همزمانی آغاز اجراهای نمایش «تکه های سنگین سرب» با این رویداد را امری خیر دانست و افزود: تلاش ما در سازمان حمایت از فرهنگ و هنر است و در این راه فعالیت های بسیاری نیز انجام گرفته و این رویکرد در آینده نیز ادامه خواهد داشت. وی در پایان حضور امام جمعه ای هنر دوست در تبریز را یکی از بزرگترین دلگرمی ها برای اهالی هنر و فرهنگ دانست.

سعید رضانژاد، تهیه کننده و کارگردان نمایش «تکه های سنگین سرب» در ابتدای صحبت های خود از نماینده ولی فقیه در استان تقدیر و تشکر کرد و افزود: ایشان همواره یکی از حامیان هنر در استان و تبریز بوده اند. وی ادامه داد: بازگشایی ساختمان قدیمی تئاتر شهر که با اهتمام مسئولان امر صورت گرفت چراغ امیدی در دل هنرمندان این شهر روشن کرد. امیدواریم در چهلمین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران در مجموعه فرهنگی هنری تربیت میزبانی خوبی را از علاقه مندان به تئاتر به عمل آوریم. رضانژاد به خصائل اخلاقی شهید چمران اشاره کرد و افزود: چمران چریک جنگ های نا منظم نبود، او شاعر جنگ های نا منظم بود. کارگردان نمایش «تکه های سنگین سرب» در خصوص این نمایش نیز گفت: قرار است بخشی از زندگی دکتر مصطفی چمران را در لبنان روایت کنیم که به قلم ایوب آقاخانی، نویسنده تبریزی نگاشته شده و با بازی حامد منافی و نیلوفر کامران به روی صحنه خواهد رفت.
در بخشی از این مراسم حاج آقا خیاط هم رزم شهید دکتر مصطفی چمران به بیان خاطراتی از دکتر چمران پرداخت.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، در مراسم رونمایی از پوستر نمایش «تکه های سنگین سرب» نقش شهید چمران در عملیات آزادسازی حصر سوسنگرد را بی بدیل عنوان کرد و افزود: چمران چریکی عالم و مجاهد بود و نفس خود را از قیودی رهانیده بود که هر یک به تنهایی می توانست او را از مسیر سلوک دور کند. وحدت و همدلی نیروها در آن مقطع زمانی بسیار حائز اهمیت و به نوعی رمز پیروزی این عملیات بود. ایشان در ادامه فرماندهی شهید چمران و رشادت نیروهای چمران، حضور مقام معظم رهبری و لشکر همیشه پیروز عاشورای آذربایجان را از مهمترین عوامل شکست حصر سوسنگرد عنوان کرد. امام جمعه تبریز ضمن آرزوی موفقیت برای عوامل نمایش تکه های سنگین سرب، از زحمات اهالی تئاتر و در راس آن سید قاسم ناظمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قدردانی کرد و افزود: اهالی هنر اهمیت موضوع را درک کرده اند و در این راه پرتلاش ظاهر شده اند. امیدوارم بعد از این نیز به مسائل و وجوه مختلف جنگ بپردازند.

در پایان این مراسم از پوستر نمایش «تکه های سنگین سرب» توسط نماینده ولی فقیه در استان، شهردار کلانشهر تبریز و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی رونمایی شد. پوستر این نمایش را فرشید امن اللهی، گرافیست تبریزی طراحی کرده است.
ای نمایش از روز شنبه ۲۶ تیر ماه در پلاتو استاد صادقی مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر تبریز) به روی صحنه می رود. سعید رضانژاد متن ایوب آقاخانی را کارگردانی خواهد کرد. حامد منافی و نیلوفر کامران نیز بازیگران نقش دکتر چمران و غاده همسر ایشان را اجرا خواهند کرد. همچنین رامین ریاضی مشاور سعید رضانژاد در امر کارگردانی این نمایش است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=22583

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.