6

افزایش ۱۴ درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 22782
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
افزایش ۱۴ درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی
رییس پلیس راه آذربایجان‌شرقی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۴۹ نفر بر اثر حوادث رانندگی در جاده های استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ رضا کریم نژاد روز دوشنبه گفت: در سه ماه نخست سال گذشته ۱۳۱ نفر در آذربایجان شرقی بر اثر وقوع تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به آمار تصادفات فوتی به تفکیک نوع راه، گفت: ۶۴ درصد فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی در راه های اصلی، ۱۷ درصد در راه های روستایی، ۱۰ درصد راه های فرعی و ۹ درصد نیز آزاد راه اتفاق افتاده است.

سرهنگ کریم نژاد با اشاره به اینکه ۵۶ درصد فوتی ها در سر صحنه و ۴۴ درصد نیز در بیمارستان جان خود را از دست دادند ، گفت: در سال جاری در مسیر بیمارستان فوتی نداشته ایم.

وی اظهار کرد: ۵۵ نفر از متوفیان، راننده، ۵۲ نفر، سرنشین، ۱۴ نفر عابر پیاده و ۲۸ نفر راکب و ترک نشین بودند.

رییس پلیس راه آذربایجان شرقی افزود: ۳۲ درصد علت تصافدات به دلیل عدم توجه به جلو، ۲۵ درصد انحراف و تجاوز به چپ، ۲۲ درصد تخطی از سرعت مطمینه، ۷ درصد خستگی و خواب آلودگی، ۳ درصد عدم رعایت حق قدم، ۳ درصد تغییر مسیر ناگهانی و ۸ درصد نیز سایر موارد بوده است.

وی بیشترین بازه زمانی وقوع تصادفات رانندگی در آذربایجان شرقی را ساعات ۱۴ تا ۱۶ و ساعات ۲۰ تا ۲۲ اعلام کرد گفت: ۳۹ درصد تصافدات به دلیل واژگونی و خروج از جاده و ۲۳ درصد نیز تصادف خودرو با خودرو بوده است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=22782

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.