8
معاون قضایی:

ستاد صبر در دادگستری آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 23131
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
ستاد صبر در دادگستری آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد
معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف آذربایجان‌شرقی گفت: با هدف ایجاد صلح، بخشش و رضایت ستاد صبر در این مجموعه ایجاد و راه‌اندازی شد.

به گزارش تبریزمن، حسین قربانی روز پنجشنبه در اولین نشست ستاد استانی صبر با بیان اینکه این ستاد در حقیقت اقدام فرهنگی و مردمی است که جزو برنامه های قوه قضائیه قرار گرفته است، افزود: به منظور اجرایی کردن و توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان با همت ریاست کل دادگستری و دیگر مسئولان قضایی اقداماتی شروع شده و در این خصوص ستاد صبر در مرکز توسعه حل اختلاف و ستاد صبر تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد صبر همه دستگاه ها و سازمان ها باید افرادی را به عنوان صلح یار معرفی کنند تا اختلافاتی که مربوط آن بخش است،  با کمک صلح یاران حل و فصل شود.

قربانی ادامه داد: فارغ از جایگاه دینی و سنتی صلح و سازش و میانجی گری در کشور، یکی از برنامه های قوه قضائیه در سند تحول بحث مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی برای حل و فصل اختلافات است که در این رابطه ستاد صبر می تواند بسیاری از مشکلات حوزه های قضائی را رفع کند.

وی یادآور شد: با راه اندازی ستاد صبر می توان با برنامه ریزی دقیق و مناسب با محوریت اختلافات، مراجعات مردمی به دستگاه قضایی را کاهش داد.

قربانی با تأکید بر اینکه با منشور نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در استان می توان از ظرفیت ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی برای حل و فصل اختلافات بهره مند شد، گفت: در این زمینه دادگستری آذربایجان شرقی به شدت نیازمند همکاری و تعامل با تمامی دستگاه های دولتی است.

وی وجود صلح یاران در کنار دستگاه قضایی را ظرفیتی مناسب برای خود ادارات و سازمان ها در خصوص حل و فصل اختلافات برشمرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری آذربایجان شرقی استان با تأکید بر لزوم همراهی رسانه ها برای توسعه فرهنگ صلح و سازش، افزود: باید با هماهنگی رسانه ها و سایر نهادها، مردم با مسایل حقوقی آشنا شوند و آگاهانه بحث سازش و آشتی در جامعه اتفاق بیفتد در غیر این صورت به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=23131

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.