5

شانس ۸۷ درصدی ایران برای صعود به جام جهانی

  • کد خبر : 23141
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
شانس ۸۷ درصدی ایران برای صعود به جام جهانی
طبق داده های وب سایت football rankings، ایران شانس نخست صعود به جام جهانی از گروه نخست رقابت های مقدماتی این تورنمنت است.
به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ورزش سه، زمان زیادی تا آغاز مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی نمانده و ۱۲ تیم در دو گروه ۶ تیمی، برای کسب ۴ سهمیه مستقیم آسیا و یک سهمیه پلی آف جهت حضور در رقابت های جام جهانی با یکدیگر رقابت می کنند.
تیم ملی ایران که در مراسم قرعه کشی به عنوان سید یک شناخته شده بود، در گروه نخست این پیکارها با تیم های کره جنوبی، عراق، امارات، لبنان و سوریه همگروه شده است و شاگردان اسکوچیچ امیدوار هستند که همچون دو دوره گذشته، با اقتدار راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شوند.
اما وب سایت football rankings که به بررسی داده های فوتبالی و آمار و احتمالات تیم ها در تورنمنت های مختلف می پردازد، به بررسی شانس تیم های این دو گروه برای راهیابی به جام جهانی پرداخته که در میان ۱۲ تیم حاضر در این بازی ها، ایران بالاترین شانس را برای صعود به جام جهانی برخوردار است.
این وب سایت در بررسی بخت تیم ها برای ایستادن در رتبه نخست و صعود به جام جهانی به عنوان صدرنشین گروه A، شانس تیم ملی ایران را ۵۴٫۷۱ درصد پیش بینی کرده است.

 

علاوه بر این، شاگردان اسکوچیچ با ۳۲٫۵۲ درصد، احتمال ایستادن در جایگاه دوم را برخوردار هستند و این بدان معناست که تیم ملی ایران در مجموع از ۸۷ درصد شانس برای صعود مستقیم به جام جهانی برخوردار است.
کره جنوبی که به عنوان جدی ترین رقیب ایران در گروه نخست شناخته می شود، ۳۶٫۶۲ درصد شانس ایستادن در رتبه نخست را دارد. بخت عراق برای صدرنشینی ۷٫۳۰ درصد و امکان صدرنشینی سایر تیم های این گروه کمتر از یک درصد است.
این وب سایت شانس ایران برای سوم شدن در گروهش را ۱۰٫۱۶ درصد، امکان ایستادن در رتبه چهارم را ۲٫۱۰ درصد، شانس پنجم شدن ۰٫۴۲ درصد و امکان ششم شدن در این گروه ۰٫۰۹ درصد پیش بینی کرده است. این بدان معناست که امکان عدم صعود شاگردان اسکوچیچ به جام جهانی بسیار کم تصور شده است.
نکته جالب اینکه در گروه دوم، شانس صعود ژاپن به جام جهانی در مجموع ۸۱ درصد تخمین زده شده است و این یعنی اینکه در میان تمام تیم های آسیایی، شانس صعود ایران به جام جهانی، بیش از همه تیم های دیگر است. چشم بادامی ها ۵۰٫۵۸ درصد شانس صدرنشینی و ۳۰٫۹۹ درصد بخت ایستادن در رتبه دوم را دارا هستند. در این گروه، استرالیا به عنوان تیم دومی که راهی جام جهانی می شود از بیشترین بخت برخوردار است و عربستان نیز در رده سوم قرار دارد.
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=23141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.