5
امام جمعه تبریز:

مدیریت منابع آبی دچار کم‌تدبیری شده است

  • کد خبر : 23203
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
مدیریت منابع آبی دچار کم‌تدبیری شده است
امام جمعه تبریز گفت: در سه دهه گذشته مدیریت منابع آبی در کشور دچار کم‌تدبیری و سوء‌تدبیر شده و اقدامات در این حوزه بدون نقشه راه بوده و درست انجام شده است.

به گزارش تبریزمن، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۰ شهر و بیش از ۷۰۰ روستا در خوزستان با مشکل کم‌آبی دست و پنجه نرم می کنند، افزود: خوزستان سرافراز در این سال‌ها سومدیریت‌های زیادی را متحمل شده و رفع تنش آبی این خطه از ایران نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی است.

وی با اشاره به نفوذ دشمن در بدنه کارشناسی و مدیریتی آب و خاک کشور اظهار کرد: مردم نجیب و کم‌نظیر خوزستان که سال‌های سال سنگر بزرگ دفاع از ایران را با تمام اقوام و قبایل خود تشکیل داده‌اند نجیبانه و بزرگوارانه به‌ این مشکلات مزمن و دیرپا اعتراض دارند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مردم خوزستان حساب خود را از فرصت‌طلبان مزدور و بیگانه‌پرست جدا کرده‌اند، گفت: مردم این استان در حوادث ۲۴ تا ۲۶ تیر امسال در حمیدیه،  سوسنگرد،  شادگان و زرگان اهواز به‌ فراخوان دشمن قاطعانه ‌بی‌اعتنایی کردند.

آل هاشم با اشاره به برگزاری چند تجمع کوچک در خوزستان در پی تنش آبی بوجود آمده، ادامه داد: در این جریانات برخی خشونت‌های مقطعی و سواستفاده عناصر تجزیه‌طلب روی داد اما مردم این دیار با درک هوشمندانه از موقعیت و شرایط کشور، دلخوری‌ها و گلایه‌های خود را از مسیرهای قانونی و در گفتگو با مسوولان و از طریق نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری پیگیری می کنند.

وی همچنین با اشاره به پنجم مرداد روز نماز جمعه یادآوری کرد: نماز جمعه در ردیف سه موضوع اساسی توحید، امامت و جهاد آمده و بیانگر جایگاه بسیار رفیع این فریضه الهی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگر نماز جمعه لطمه ببیند این موضوعات مهم و اساسی نیز تحت‌الشعاع قرار می‌ گیرد، گفت: بنای دو خطبه نماز جمعه مبتنی بر عنصر بسیار مهم سخن استوار است یعنی سخنی که در آن سستی، لغو، دروغ و نفاق نیست.

آل هاشم لازمه‌ ایمان را تقوا و لازمه‌ تقوا را سخن استوار دانست و افزود: در ادبیات قرآن و روایات، نماز جمعه تامین‌ کننده سه نیاز ضروری جامعه یعنی هدایت، امنیت و برکت است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=23203

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.