7

جهاددانشگاهی در مسائل فرهنگی و پژوهشی به خوبی کار می‌کند

  • کد خبر : 23554
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
جهاددانشگاهی در مسائل فرهنگی و پژوهشی به خوبی کار می‌کند
رئیس دانشگاه تبریز گفت: جهاد دانشگاهی در مسائل فرهنگی و پژوهشی کشور به خوبی کار می‌کند بطوریکه در دانشگاه تبریز و به‌ویژه در جلسات شورای فرهنگی دانشگاه از نظرات و طرح های آنها استفاده می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سازمان جهاد دانشگاهی در سال ۵۹ و بعد از تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و در بحث مسائل فرهنگی و مدیریتی کردن دانشگاه نقش ویژه ای داشت اما از سال ۶۵ از مدیریت دانشگاه ها حذف شد و اهداف دیگری را جایگزین کرد.

وی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در جنگ تحمیلی ادامه داد: این نهاد از سال  ۵۹ تا ۶۵ در ارتباط با مسائل حساس جامعه از جمله جنگ تحمیلی نقشی اساسی را ایفا کرده و مسئولیت تولید ادوات جنگی را بر عهده گرفت که هر سال در روز ۲۷ دی ماه، یاد و خاطره‌ی شهدای‌ جهاد دانشگاهی‌ را گرامی می‌داریم.

مجیدی در خصوص سایر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: خبرگزاری‌های دانشجویان ایران (ایسنا) و بین المللی قرآن (ایکنا) با برقراری ارتباطی موثر با دانشجویان نقش مهمی را در جامعه و دانشگاه ایفا کرده و انتظار ارتباط  بیشتری را نیز در این عرصه داریم؛ همچنین جهاد دانشگاهی با داشتن مرکز افکارسنجی (ایسپا) در زمینه‌ی نظرسنجی عملکرد خوبی داشته که امروز این امر بستر بزرگی برای تصمیم‌گیری مسئولان ایجاد کرده است اما به شرطی که مسئولان به آمار و نتایج این مرکز توجه کنند.

وی در رابطه با  سند علمی و فناوری جهاد دانشگاهی یادآور شد: جهاد دانشگاهی در زمینه‌ی برش استانی سند علمی و فناوری عملکرد بسیار خوبی دارد، به طوریکه تمامی قسمت‌های این سند توسط جهاد طراحی شده است و با حضور مراکز مختلف  پژوهشی از جمله دانشگاه تبریز در این حوزه، برنامه‌ی آینده‌ی استان در بخش‌های کشاورزی، ارتباطات، صنایع غذایی و گردشگری تدوین شده است.

رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد:جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد مستقل می‌تواند در زمینه‌ی فرهنگی و پژوهشی و  با داشتن ارتباط مستقیم با مراکز و همکاری با اساتید، طرح‌های بهتری را ارائه و پلی بین جامعه و دانشگاه باشد.

وی در پایان تاکید کرد: در زمینه‌ی مسائل فرهنگی، متولی و برنامه‌ریز زیاد است اما اکثر این متولیان به صورت تحلیلی فعالیت می‌کنند که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این عرصه و به‌ویژه در موضوعات افکارسنجی، نظرسنجی و پژوهشی، نقش موثری را ایفا کند چرا که در شرایط امروزی جامعه، آموزش کمرنگ شده و باید به سمت پژوهش و نیازهای کشور سوق داده شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=23554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.