11
رییس ستاد اقدامه نماز آذربایجان‌شرقی؛

ادارات دولتی برای ساخت و تجهیز نمازخانه همت کنند

  • کد خبر : 23834
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
ادارات دولتی برای ساخت و تجهیز نمازخانه همت کنند
رییس ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدی موعود در آذربایجان‌شرقی گفت: ادارات و سازمان‌های دولتی برای ساخت و تجهیز نمازخانه در استان همت کنند.

به گزارش آژنس خبری تبریزمن، حجت الاسلام مجید آقاجانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت نمازخانه های آذربایجان شرقی به خصوص در بخش بین راهی در شان این استان نیست، افزود: از تمامی فرمانداران و ادارات کل استان درخواست داریم تا نسبت ساخت، مرمت و بهینه سازی این مکان های مقدس جدیت به خرج داده و به نمازخانه های موجود نیز رسیدگی کنند چون عدم نظارت و رسیدگی موجب فرسودگی آنها می شود.
وی مجموع نمازخانه های بین راهی آذربایجان شرقی را ۳۶۵ مورد اعلام و اضافه کرد: علاوه بر این نمازخانه ها، تعداد ۱۵۰ نمازخانه نیز در پارک های کلانشهر تبریز وجود دارد و متاسفانه یک سوم پارک های تبریز فاقد نمازخانه است که برای ساخت و تجهیز آنها  شهرداری باید در اسرع وقت وارد عمل شود.
آقاجانی با بیان اینکه از مجموع نمازخانه های بین راهی آذربایجان شرقی تعداد ۸۷ مورد مربوط به اماکن بوم گردی تحت پوشش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، از تجهیز ۱۰۰ نمازخانه به سامانه جانمایی در تارنمای گوگل خبر داد و اظهار کرد: تمامی این نمازخانه ها دارای تلفن ثابت بوده و تاکنون از همین وسیله ارتباطی ۲۲۶ پیام مردمی برای رفع کمبودها و بیان مشکلات موجود دریافت شده است.
وی با قدردانی از ادارات میراث فرهنگی، اوقاف و امور خیریه، شرکت نفت  و راهداری آذربایجان شرقی که تاکنون همکاری مطلوب با ستاد اقامه نماز استان داشته و نسبت به ساخت و تجهیز نمازخانه های بین راهی اقدامات خوبی کرده اند، از سایر دستگاه های متولی و مسئول نیز درخواست کرد تا نسبت به رسالت های محوله خود در این زمینه اقدام کنند.
آقاجانی از تخصیص اعتباری معادل ۱۵۰ میلیون تومان برای ساخت و تجهیز نمازخانه های بین راهی آذربایجان شرقی خبر داد و ادامه داد: این اعتبارات کافی نبوده و نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی و همچنین توجه ویژه رسانه های گروهی هستیم.
وی با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از تلاش های بی شائبه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و پرداختن به مسایل و مشکلات جامعه، گفت: بدون تردید انتشار اخبار و گزارش های مختلف و متنوع از شرایط عمومی نمازخانه های استان از سوی رسانه ها می تواند بخش مهمی از مشکلات این حوزه را رفع کند.
آقاجانی ضمن هشدار نسبت وضعیت آبادانی نمازخانه ها و وضوخانه های آذربایجان شرقی، یادآور شد:  اگر شرایط بر همین منوال پیش رود و رسیدگی های لازم از سوی دستگاه های متولی صورت نگیرد، در آینده فهرست نهادهای کم کار را به اطلاع رسانه های گروهی خواهیم رساند.
وی از خیرین و مومنان آذربایجان شرقی درخواست کرد تا مساعدت و کمک های نقدی خود را برای ساخت و تجهیز نمازخانه ها به شماره حساب ۰۱۱۸۴۴۴۱۱۰۰۹ موسسه خادم نماز نزد بانک ملی واریز کنند.
رییس بنیاد حضرت مهدی (عج) آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی از اقدامات این مجموعه، گفت: بنیاد در ستاد اقامه نماز استان ادغام شده است و طرح های گوناگونی برای فرهنگ سازی در سطح جامعه از سوی این نهاد پیگیری  می شود.
آقاجانی سرمایه گذاری در مدارس و همکاری تنگاتنگ با آموزش و پرورش، پیگیری طرح مهدی یار، تربیت مربیان، تلاش برای افزایش مطالعه مهدویت و پخش و توزیع کتب مهدویت و نیز برگزاری جشنواره های فرهنگی و اعتقادی در فضای مجازی با توجه به شرایط کرونایی کشور را از جمله برنامه های بنیاد حضرت مهدی در آذربایجان شرقی اعلام کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=23834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.