11

اصلی‌ترین وظیفه ستاد، زدودن فرهنگ بی‌تفاوتی از جامعه است/ مقاومت برخی از مسئولان در برابر تصمیمات ستاد امر به معروف و نهی از منکر

  • کد خبر : 24048
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
اصلی‌ترین وظیفه ستاد، زدودن فرهنگ بی‌تفاوتی از جامعه است/ مقاومت برخی از مسئولان در برابر تصمیمات ستاد امر به معروف و نهی از منکر
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی از مقاومت برخی از افراد و مسوولان در برابر تصمیمات این ستاد خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نستوهی قبل از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به نامگذاری دهه اول محرم به نام “دهه امر به معروف و نهی از منکر” اظهار داشت: سال‌جاری این دهه با شعار “قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر و مسئولان پاسخگو” مزین شده است.
وی فلسفه قیام عاشورا را امر به معرف و نهی از منکر و امام حسین(ع) را بزرگترین شهید این فریضتین در حد کلان حکومت و مسئولین برشمرد و افزود: متاسفانه این واجبتین فراموش شده، با فرهنگ بی‌تفاوتی و بی‌غیرتی و بی‌مسئولیتی مواجه است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، یکی از وظایف اصلی ستاد را زدودن فرهنگ بی‌تفاوتی از جامعه اعلام کرد و گفت: براساس ماده ۶ قانوت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، آمر و ناهی نباید مرتکب منکر شوند و در صورت تخلف، طبق قانون برخورد می‌شود چرا که طبق سیره اهل بیت، انجام این دو فریضه باید از روی محبت و دلسوزی باشد.
وی در ادامه سخنانش، با اشاره به اینکه تبیین و آموزش و حمایت حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، دو محور اصلی فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان ساخت: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با هدف تربیت مربی امضا شده است و هم‌اکنون دوره‌های آموزشی آن بصورت مجازی در حال برگزاری است.
نستوهی با بیان اینکه مواد ۸ و ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برای همه مردم حق مطالبه در این خصوص را جایز می‌داند، افزود: این قانون تاکید می‌کند؛ افراد ممانعت‌کننده از اجرای این فرایض با مجازات قانونی روبه‌رو خواهند شد.
وی ادامه داد: سال گذشته ۲۰ پرونده در بخش حمایت از آمران و ناهیان داشته‌ایم که در این رابطه مجموعه‌های انتظامی و قضایی استان، بیشترین حمایت و همراهی را داشتند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با انتقاد از عملکرد برخی از مسوولان تاکید کرد: متاسفانه در شوراهای اداری احیای امر به معروف و نهی از منکر، گاه شاهد مقاومت برخی مسوولان و افراد در برابر تصمیمات ستاد هستیم و حتی در برخی موارد مسوولی با آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز برخورد کرده است.
وی با اشاره به اینکه طبق سخنان بزرگان و علما، ظاهر مردم مبین باطن مسوولان است، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در بین مسوولان ساری و جاری شود، شاهد نهادینه شدن این فرهنگ در بطن جامعه خواهیم بود.
نستوهی، اعتراضات و مطالبات مردمی در موضوعاتی مانند گرانی و نظایر آن را مصداق امر به معروف و نهی از منکر مربوط به حوزه مسوولان و حکومت برشمرد و افزود: ما به عنوان ستاد خود مدافع این مطالبات از مسوولان هستیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=24048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.