8

اهدای خون ۶۰۷ نفر در شهرستان مراغه

  • کد خبر : 24150
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
اهدای خون ۶۰۷ نفر در شهرستان مراغه
رئیس پایگاه انتقال خون مراغه گفت: ۶۸۱ نفر در دهه اول محرم به این پایگاه مراجعه کردند که ۶۰۷ نفر از آنان موفق به اهدای خون خود شدند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمود مهدوی افزود: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد مراجعه افراد به ۳۹۷ نفر رسید که ۳۵۵ نفر از آنان خون کامل اهدا کردند.

وی ادامه داد: از اهداکنندگان خون درخواست می کنیم تا در طول سال و حداکثر هر سه ماه یک بار به این کار خیر اقدام کنند چرا که خون اهدایی تا یک ماه باید مصرف شود و از آن جایی که نیاز به خون همواره وجود دارد، انتظار می‌رود در مناسبت‌های مختلف طول سال نیز پذیرای اهداکنندگان خون باشیم.

وی با اشاره به اینکه یک روز قبل از تاسوعا ذخیره گروه خونی AB منفی در این پایگاه رو به اتمام بود خاطرنشان کرد: اگرچه این نیاز در سایه اهدای خون طی روز‌های تاسوعا و عاشورا برطرف شد، اما در صورتی که اهداکنندگان خون به صورت مستمر و در طول سایر به این پایگاه مراجعه نکنند، کمبود برخی از گروه‌های خونی قابل پیش‌بینی خواهد بود.

پویش سراسری «نذر اهدای خون» از روز عاشورا تا اربعین حسینی امسال در کشور راه اندازی شده است که می‌تواند در تامین خون مورد نیاز بیماران مفید باشد.

پایگاه انتقال خون مراغه در خیابان امام خمینی (ره) – خیابان خرمشهر واقع شده و دارای کاربری «انتخاب اهداکننده»، «خون گیری و فرآوری»، «تعیین گروه خون»، «پخش خون» و «فرآورده‌های خونی» است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=24150

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.