13

فوت روزانه ۱۳ کرونایی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 24154
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
فوت روزانه ۱۳ کرونایی در آذربایجان‌شرقی
معاون بهداشتی رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: روزانه به طور میانگین ۱۳ نفر در این استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ،عباسعلی درستی بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌شرقی را ۱۸ نفر اعلام و اضافه کرد: تا پیش از آغاز موج پنجم در کشور این آمار در استان تا روزانه  ۲ نفر نیز کاهش یافته بود.

وی با انتقاد از پایین بودن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص شهرهای بزرگ همچون تبریز، مراغه و مرند، افزود: از مردم تقاضا داریم تا ضمن استقبال از واکسیناسیون در وقت‌های مشخص، دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را به دقت رعایت کنند تا کمترین تلفات را طی روزهای آینده داشته باشیم.

«درستی» با تاکید بر اینکه واکسیناسیون به تنهایی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کافی نیست، اظهار داشت: هرچند آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در رده‌های آخر بین استان‌های کشور قرار دارد اما به دلیل تداوم وضعیت صعودی بیماری کرونا شاید  طی روزهای آینده این رتبه‌بندی دستخوش تغییر شود.

وی با بیان این‌که روزانه بیش از یکهزار ابتلا به کرونا در استان گزارش می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر تعداد بستری‌های بیماران کرونایی در بخش‌های درمانی استان از یکهزار و ۵۰۰  نفر گذشته است که به آمار موج چهارم کرونا در استان نزدیک می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی نیز پیش از این گفته بود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم این استان به ۴۵ درصد کاهش پیدا کرده است و اگر همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، میزان مرگ و میر و شمار ابتلا به کرونا در استان بیشتر خواهد شد.

اکنون تعداد بستری‌های ناشی از کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر است که تعدادی از آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=24154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.