17

پیشنهاد تامین هفت میلیارد تومان برای موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 24217
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
پیشنهاد تامین هفت میلیارد تومان برای موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربايجان‌شرقي از پيشنهاد تامين اعتبار 7 ميليارد توماني توسط سازمان برنامه و بودجه كشور براي موزه دفاع مقدس استان خبر داد.
به گزارش آژانس خبری تبریزمن، داود بهبودی در حاشیه بازدید از موزه دفاع مقدس استان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این موزه دارای جنبه‌های مختلف ارزشی، فرهنگی و تاریخی است اما هنوز سازمان مدیریتی متناسب با آن تعریف نشده و باید از طریق ارگان‌های مرتبط اداری استخدامی با همراهی سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی سازمان مناسبی برای مدیریت این مجموعه تعریف شود.
وی افزود: لازم است در دولت جدید این مسئله پیگیری و حل شود و در بودجه سال آینده نیز این مسئله مورد توجه قرار گرفته و از تمام ظرفیت‌ها در این مورد استفاده شود.
بهبودی با اشاره به دغدغه تامین اعتبارات مورد نیاز موزه دفاع مقدس استان تصریح کرد: علیرغم زحمات فراوانی که کشیده شده متاسفانه این موزه اثربخشی لازم را بدنبال نداشته و هنوز برخی از مسائل اساسی موزه مثل وجود معارض‌ها حل نشده است و باید با کمک استانداری و نیز همکاری شهرداری و شواری جدید شهر این موضوعات حل شود.
وی اضافه کرد: موزه دفاع مقدس آذربایجان در قانون بودجه ردیف مستقلی دارد و برای امسال مبلغ ۲۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و باید تلاش کنیم ردیف مربوطه در سال‎های آینده تقویت شود.
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی افزود: سفارش کار طراحی و تولید محتوای این پارک موزه به هنرمندان فاخر استان علاوه بر اینکه به تقویت فعالیت‌های هنری و ارتقای سطح آن می‌انجامد، در راستای پروژه‌های سند تدبیر توسعه موجب فعال‌تر شدن اقتصاد فرهنگ استان و نیز بهبود سطح معیشت و افزایش اشتغال در این عرصه می‌شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز گفت: برای تولید محتوای موزه قراردادی با شهرداری منعقد کرده‌ایم که بر آن اساس مقرر شده رقم ۳ میلیارد تومان به موزه اختصاص دهند که تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان تامین شده است.
 اصغر عباسقلی‌زاده تکمیل ویدئووال برای سن اصلی، استندهای رایانه‌ای دیجیتالی و تامین برق اضطراری موزه دفاع مقدس استان را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: تجهیزات سخت افزاری اصلی‌ترین نیاز موزه است.
پارک موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی در زمینی به مساحت ۶۸ هکتار و زیربنای ۱۱ هزار مترمربع بهمن سال ۹۶ افتتاح شده است.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=24217

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.