3
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی:

بهره‌برداری از ۱۰.۸ هزار میلیارد ریال طرح مسکن در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 24530
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
بهره‌برداری از ۱۰.۸ هزار میلیارد ریال طرح مسکن در آذربایجان شرقی
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت از طرح‌های بنیاد مسکن استان به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۸۴۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از صدا و سیما، حافظ باباپور افزود: در این ایام چهار هزار واحد مسکونی روستایی استان که از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال در سطح روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بهسازی و نوسازی شده اند، بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه بهسازی و نوسازی این واحد‌ها در سال ۱۳۹۹ از سوی این بنیاد آغاز شده بود، اظهار داشت: در اجرای این طرح برای ۲۸ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی ایجاد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به اتمام ساخت ۵۰۰ واحد مسکن روستایی از محل تفاهم نامه با برنامه و بودجه در سطح استان، اظهار داشت: این واحد‌ها در قالب احداث سه هزار واحد مسکن محرومان با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال احداث شده که از این میزان اعتبار، ۹۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای این پروژه هزینه شده است.

باباپور، ادامه داد: احداث این واحد‌ها در سال جاری آغاز شده و پیشرفت کل پروژه ۱۷ درصد بوده و در ساخت این واحد‌ها در سطح روستا‌های استان برای ۲۱ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی یادآری کرد: در این ایام اجرای طرح‌های هادی روستایی در ۱۷ روستای هشت شهرستان استان با صرف بیش از ۱۰۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد و در اجرای این طرح‌ها ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال داشتند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از اعتبار اجرای طرح‌های هادی مذکور از محل اعتبارات ملی، ۲۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال از منابع استانی و ۴۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از سایر منابع هزینه شده است.

باباپور، با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت از برج دوقلوی ارسباران با صرف ۳۳۸ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال بهره برداری می‌شود، افزود: برای اجرای این طرح ۱۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از تسهیلات بانکی و مردمی و ۱۹۷ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال از سایر منابع هزینه شده است.

وی یادآوری کرد: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۸۷ آغاز شده بود و در اجرای آن برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) و با افتتاح حساب ۱۰۰ نزد بانک ملی ایران در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به عنوان اولین نهاد عمرانی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد و در تقویم رسمی کشور از ۲۱ تا ۳۱ فروردین به عنوان دهه حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) یاد شده است.

آذربایجان شرقی با جمعیت حدود ۴ میلیون نفری دارای ۶۲ شهر، ۴۴ بخش، ۱۴۲ دهستان، ۷۶۲ روستای زیر ۲۰ خانوار و یک هزار و ۹۴۴ روستای ۲۰ خانوار و بیشتر است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=24530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.