7
حمایت قاطع جمعی از اصناف، بازاریان و فعالین اقتصادی؛

انتصاب مدیران جوان و متخصص در امور شهری

  • کد خبر : 24468
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۱۷
انتصاب مدیران جوان و متخصص در امور شهری
تخصص، تعهد و اعتماد عمومی شهروندان مهم‌ترین مشخصه‌های مدیران جوان تبریز است که می‌توان شکاف بین شهرداری و شهروندان را ترمیم بخشد و در این بین روح‌الله خلیلی جاوید کارنامه‌ای درخشان در حوزه بازار دارد.

تبریزمن- سرویس سیاسی: شورای دور پنجم با تمام حواشی آن به پایان رسیده و مهم‌ترین بحث امروز در  شورای ششم شهر، انتخاب شهردار است. شهرداری که علاوه بر توانمندی و تخصص، باید مدیرانی جوان، متخصص و کاربلد را فارغ از توصیه و سفارش افراد برای پست‌های کلیدی شهرداری مناطق ۱۰گانه و سازمان‌ها برگزیند.

کهن‌شهر تبریز علاوه برخورداری از نیروهای تخصصی و مجرب برای تصدی پست‌های اداری، جوانانی کارآزموده و کاربلد نیز دارد که می‌توانند با تکیه بر نیروی جوانی و تخصص گره‌گشای امور شهری باشند.

همانطور که مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت استفاده از جوانان انقلابی در دولت تأکید کردند، باید این عنصر جوانی را به دیگر بخش‌های مدیریتی بخصوص مدیریت شهری نیز تعمیم داد.

در کنار این موضوع، اکثر اعضای شورای ششم شهر تبریز بر شعار عدالت‌محوری در ایام انتخاب تأکید داشتند و امروز زمان آن رسیده تا فارغ از توصیه و سفارش و لابی‌های پشت‌پرده افراد، از نیروهای جوان تبریزی که سابقه مدیریت و عملکرد قابل قبولی در حوزه‌های تخصصی دارند، استفاده شود.

تنها یکی از این جوانان کارآزموده، روح‌الله خلیلی جاوید است که برای معاونت وزیر  نیز پیشنهاد شده است. او عملکرد بسیار موفقی در حوزه بازار فعالین اقتصادی تبریز دارد و از نزدیک در جریان امور مربوط به بافت تاریخی و فرهنگی به خصوص بازار تبریز قرار گرفته است.

چندین بار طومار چند هزارنفری از طرف فعالان اقتصادی بازار تبریز و در حمایت از  روح‌الله خلیلی جاوید برای تصدی پست‌های مدیریتی مرتبط با بازار جمع‌آوری شده است که متأسفانه وقعی بر آن ننهاده‌اند.

در این دور از شورای اسلامی شهر، امید می‌رود که گزینش افراد بر اساس عملکرد، سویه کاری، تخصص و خواست و اراده مردم باشد.

می‌توانیم فرزندان تبریز را  به جای اینکه تخصص خود را در شهرهای دیگر به کار بندند، در همین تبریز خودمان و برای عمران و آبادانی تبریز به کار بگیریم. نمونه بارز این بی‌توجهی به فرزندان تبریز وآذربایجان، پیروز حناچی شهردار سابق تهران است که حضرات شورای پنجم وی را برای تصدی‌گری شهرداری تبریز کوچک می‌دانستند و تبریز را به کوچکتر از او سپردند تا پیروز تبریزی کلیددار پایتخت باشد. در حالی که تبریز به فرد متخصص نیازمند است، چرا باید جوانان متخصص ما در دیگر شهرهای کشور به کار گرفته شوند؟

در هر صورت، انتظار می‌رود شورای ششم شهر و به تبع آن شهردار آینده، نگاه ویژه‌ای به مطالبات مردمی و جوانان مدیر و متخصص تبریزی بیاندازد. نهایت امر این است که می‌گویند ما به جوانان اعتماد کردیم. اگر موفق شوند، سر خود را در اعتماد به جوانان بالا بگیرند و اگر خدای ناکرده موفق نشوند، باز هم مدیری مجرب را تربیت کرده‌اند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=24468

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.