7
احیای نوستالژی گذر زمان برای مردم تبریز؛

ساعت تبریز بیدار شد!

  • کد خبر : 24653
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
ساعت تبریز بیدار شد!
از امروز (پنجشنبه) و پس از گذشت حدود ۴ ماه، ساعت این برج مجدداً از خواب بیدار شد و صدای ناقوس آن دوباره طنین انداز گردید تا مردم تبریز نوستالژی گذر زمان را تجربه نمایند.

به گفته مسئول تعمیر و نگهداری دستگاه برج ساعت، عدم تمدید قرارداد و امور بیمه او از سوی شهرداری تبریز موجب شده بود تا فاصله تعلیق چهار ماهه در راه اندازی ناقوس برج به وجود آید.
“عبادالله رادمهر” به تبریز من گفت: پس از مذاکرات به عمل آمده، مقرر گردید از روز شنبه این امر تحقق یافته و تداوم اعمال حق و حقوقم وارد فاز اجرایی گردد.
وی اضافه کرد: لذا از امروز (پنجشنبه) کوک ساعت دستگاه قدیمی برج ساعت را استارت زدم تا مجدداً ناقوس های ساعتی آن، گوش شهروندان عزیز را نوازش دهد زیرا دستگاه آن قدیمی و حساس بوده و باید با دقت و وسواس بیشتری به کار انداخت!
رادمهر تاکید کرد: میان برج ساعت تبریز  و برج مشهور بیگ بن لندن شباهت جالب توجهی وجود دارد، ساعت عمارت شهرداری تبریز ساخت کارخانه کریدون انگلستان بوده و تنها دو عدد از این موتور در جهان موجود می باشد که یکی در برج مشهور بیگ بن لندن و دومی در برج ساعت تبریز نصب گردیده است.
شایان ذکر است به گفته آگاهان امر، کارخانه سازنده ناقوس‌های ساعت‌ در جنگ جهانی دوم بمباران شد و در حقیقت تولید این گونه ناقوس‌ها متوقف شده است لذا این موضوع بر اهمیت و ارزش ساعت شهرداری تبریز می‌افزاید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=24653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.