6

سگ‌های ولگرد، بلای جان هشترودی‌ها

  • کد خبر : 24770
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
سگ‌های ولگرد، بلای جان هشترودی‌ها
جولان سگ‌های ولگرد در در اکثر ساعات شبانه روز در هشترود و حاشیه این شهر، بلای جان مردم این منطقه شده و سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، طی روزهای اخیر، تعدادی از شهروندان هشترودی مورد حمله سگ های ولگرد قرار گرفته و آسیب دیده اند، جولان سگ‌ها در محله‌های مختلف شهر علاوه بر خطر امنیت جانی شهروندان، با ایجاد صداهای وحشتناک باعث به وجود آمدن ترس و وحشت میان کودکان شده است.

معضل سگ‌های ولگرد در هشترود مشکل امروز و دیروز نیست و سال‌هاست که مردم و متولیان این حوزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

سگ‌هایی که گاه تنها و گاه در گله‌هایی که جمعیت آن‌ها کم نیست در حال تردد در گوشه و کنار شهر و خیابان‌ها هستند و به نظر می‌رسد که تعداد این سگ‌ها هر روز افزایش می‌یابد ولی متاسفانه اقدام اساسی برای جمع‌آوری آن‌ها انجام نگرفته است.

شهروندان هشترودی می‌گویند: با وجود این سگ‌ها در محله، ما نه جرات بیرون آمدن در آخر شب را داریم و نه کودکانمان در این روزهای تابستانی می‌توانند در کوچه بازی کنند.

جولان سگ‌های ولگرد در کوچه و خیابان، حمله به عابران پیاده و ایجاد رعب و وحشت اتفاقات عادی است که بسیاری از شهروندان با آن روبه‌رو بوده‌اند، در هفته‌های گذشته یکی از خبرنگاران هشترودی حین تهیه گزارش تصویری از ازدحام سگ‌های ولگرد در یکی از محلات هشترود، مورد حمله چندین سگ ولگرد قرار گرفته بود.

زینال العابدین کهنسال، فردی سالخورده بوده که از ناحیه پا مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفته است، او به ایسنا، می‌گوید: وقتی در محله گنجینه کتاب، عازم باغم بودم مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفتم و از ناحیه هر دو پا زخمی شدم، متاسفانه کسی نیست این سگ‌ها را جمع آوری کند.

او که در بیمارستان بستری شده بود، اظهار می‌کند: وجود این سگ‌ها در شهر، سلامت و آسایش و ایمنی مردم را به خطر می‌اندازد .

شهروند دیگری که چند ماه پیش مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفته بود، به خبرنگار ایسنا، می‌گوید: حضور سگ‌های ولگرد در خیابان و معابر شهر هشترود موجب ترس اکثر شهروندان به ‌ویژه بانوان و کودکان می‌شود و باید مسئولان در این زمینه فکری کنند.

شهردار هشترود هم در پاسخ به گلایه‌های مطرح شده برای پرسه حیوانات ولگرد به صورت گله‌ای در معابر شهر هشترود، به ایسنا می‌گوید: این گلایه‌های مردم به حق است و باید اقدامات جدی تری در خصوص جمع آوری سگ‌ها انجام گیرد.

مهدی پور صادق می‌افزاید: ازدیاد سگ‌های ولگرد که از شهرهای دیگر استان به صورت کاملا غیر قانونی و در تاریکی شب به هشترود آورده می‌شوند، کار را برای پرسنل شهرداری و مردم سخت کرده است.

وی افزود: علت زیاد شدن سگ‌های ولگرد، خارج شدن بحث اتلاف از دستور کار شهرداری‌هاست و باید جایی برای نگهداری این سگ‌ها توسط سمن‌های متولی حیوانات تعبیه شود تا شهرداری با پرداخت هزینه نگهداری، بتواند تمامی سگ‌های بی صاحب را از سطح شهر جمع آوری کند.

گفتنی‌ است؛ با توجه به سوال چندین باره خبرنگار ایسنا مبنی بر مشکلات و معضلات سگ‌های ولگرد از اعضای شورا، جوابی در این مورد از اعضا شنیده نشد.

حال سوال اینجاست که چرا شورای شهر هشترود با توجه به مصوبات چندگانه که در دوره‌های مختلف تصویب شده است، دستوری مبنی بر جمع آوری این حیوانات به شهرداری هشترود صادر نمی‌کند؟

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=24770

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.