7
معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آذربایجان شرقی با کمبود واکسن کرونا مواجه است

  • کد خبر : 24841
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
آذربایجان شرقی با کمبود واکسن کرونا مواجه است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با وجود قول مساعد وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا، استان همچنان با کمبود واکسن مواجه است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، عباسعلی درستی در یک گفت و گوی خبری با بیان این‌که به رغم قول‌ مساعد وزارت بهداشت در روزهای اخیر مبنی بر افزایش تعداد واکسن‌های تحویلی به استان‌ها، متاسفانه این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است، افزود: اکنون تنها دوز دوم واکسن‌های برکت و سینوفارم در آذربایجان شرقی تزریق می‌شود.

وی اظهار کرد: هنوز دوز دوم واکسن استرازنکا و اسپوتنیک به دستمان نرسیده و تعداد واکسن‌های تحویلی به استان نیز کفاف سرعت تزریق و مراجعه کنندگان را نمی‌دهند.

وی با اشاره به تداوم وضعیت افزایشی بستری‌ها، فوتی‌ها، موارد جدید ابتلا و مراجعان سرپایی کرونایی در آذربایجان شرقی افزود: متاسفانه از روز گذشته، ۲ شهر اسکو و کلیبر نیز به جمع شهرهای قرمز استان اضافه شده‌ اند.

درستی ادامه داد: در مجموع بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان در شهرهای قرمز و حدود سه تا چهار درصد جمعیت در چهار شهرستان نارنجی ورزقان، خداآفرین، هوراند و چاراویماق سکونت دارند.

وی یادآوری کرد: با وجود روند بحرانی کرونا در استان، روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال کاهش است.

وی گفت: با توجه به این‌که هنوز واکسیناسیون تکمیل نشده و روند آن با سرعت پایینی انجام می‌گیرد، تنها راه کنترل بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گزارش ایرنا، آمار بستری های کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی در روزهای گذشته به بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر و تعداد فوتی به حدود ۲۰ نفر در روز افزایش یافته است.

در همین حال، فرخ جلالی، مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز نیز هفته گذشته از افزایش ۲ برابر آمار فوتی های کرونا و نوبتی شدن تدفین آنها در این کلان شهر خبر داده بود.

این در حالی است که اوایل سال جاری تعداد بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی زیر ۵۰۰ نفر و تعداد فوتی های روزانه چهار پنج نفر بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=24841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.