4

واحد سیار تلویزیونی فول اچ دی در صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی بهره‌برداری شد

  • کد خبر : 24886
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
واحد سیار تلویزیونی فول اچ دی در صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی بهره‌برداری شد
واحد سیار تلویزیونی فول اچ دی برای نحستین بار در کشور در صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، ۱۴۱ پروژه‌ی فنی و عمرانی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان عصر دوشنبه، هشتم شهریورماه با حضور رئیس رسانه‌ی ملی در تبریز افتتاح شد.

بهره‌برداری از نخستین واحد سیار تلویزیونی فول اچ دی  ۱۰ دوربینه تولید ملی، مهمترین این طرح‌ها بود که فناوری طراحی و ساخت این واحد تا کنون در چهار کشور دنیا وجود داشته است و یکی از مزیت‌های این سیستم نسبت به نمونه خارجی آن، برخورداری از بدنه‌ی یکپارچه در قالب ۱۱ در سه متر و از کامپوزیت ۹ لایه است.

این واحد سیار پیشرفته با همکاری و مشارکت سازمان صدا و سیما، استانداری و بخش خصوصی استان تولید شده است تا ایران را به پنجمین دارنده‌ی این فناوری تبدیل کند.

لازم به ذکر است که در این مراسم، ۱۴۰ پروژه‌ی فنی و عمرانی دیگر صدا و سیمای آذربایجان شرقی به دست دکتر علی عسکری، رئیس رسانه‌ی ملی افتتاح شد.

همچنین این طرح‌ها، شامل ۴۴۳ ایستگاه (شش ایستگاه پرقدرت، ۲۴ ایستگاه متوسط قدرت و ۴۱۳ ایستگاه کم قدرت)، پخش ۲۱ شبکه‌ی تلویزیونی دیجیتال SD به همراه ۲۲ شبکه‌ی رادیویی در بستر TS ۱/TS ۲ با پوشش ۹۸.۵ درصد جمعیت استان، پخش هشت شبکه تلویزیونی دیجیتال HD به همراه چهار شبکه رادیو نما در بستر TS ۳ با پوشش ۸۷.۵ درصد جمعیت، پخش چهار شبکه‌ی تلویزیونی دیجیتال HD و دو شبکه SD و چهارده شبکه رادیو نما در بستر TS ۴ با پوشش ۶۰ درصد جمعیت، پخش شبکه ۴ K یا UHD در بستر TS ۵ از ایستگاه عون ابن علی برای شهر تبریز با میزان پوشش سیگنال رسانی زمینی ۸۵ درصدی هستند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=24886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.