9

پلاک‌گذاری تراکتور؛ شرط دریافت سهمیه سوخت/ کارنامه موفق سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در استفاده از نیروهای جوان در پست‌های مدیریتی

  • کد خبر : 25271
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
پلاک‌گذاری تراکتور؛ شرط دریافت سهمیه سوخت/ کارنامه موفق سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در استفاده از نیروهای جوان در پست‌های مدیریتی
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: سازمان جهادکشاورزی استان، در استفاده از نیروهای جوان در پست‌های مدیریتی کارنامه موفق و قابل قبولی دارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، اکبر فتحی در جلسه شورای معاونان و مدیران مستقل سازمان با اشاره به شرایط سخت سال گذشته به لحاظ وضعیت بحرانی ناشی از تحریم‌ها، حاکم بودن شرایط کرونایی و نیز قرارگیری در سال پایانی دولت قبلی به قدردانی از عملکرد همکاران در سال ۹۹ پرداخته و گفت: مجموعه گزارش عملکرد سال ۹۹ نشان می‌دهد در صورتی که براساس شاخص‌های درست برنامه‌ریزی گردد می‌توان به خودارزیابی درستی نائل شد لذا باید از کلیات فاصله گرفته و با توجه به اسناد بالادستی، قانون برنامه، قانون بودجه سنواتی، برنامه‌های اقتصادمقاومتی و… نسبت به تعیین شاخص در برنامه‌های مدون جهت نیل به اهداف اقدام گردد چراکه با مشخص شدن اهداف می‌توان راه‌های رسیدن به آن را نیز تعیین نمود.
وی در این راستا به لزوم آسیب‌شناسی در روند اجرای برنامه ها اشاره و عنوان نمود: اگر دستیابی به برخی اهداف صددرصد محقق نگردید بایستی نسبت به بازرسی و اصلاح در روند امور اقدام نمائیم.
فتحی با اشاره به شاخص استفاده از نیروهای جوان در پست‌های مدیریتی گفت: سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در این ارتباط کارنامه قابل قبولی را داراست و در انتخاب پستهای مدیریت پایه در مراکز جهادکشاورزی و مدیریت‌های جهادکشاورزی و خود بدنه سازمان تلاش شده است که از نیروهای جوان استفاده گردد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با امور اراضی سازمان ضمن اشاره به لزوم برخورد جدی با تغییر کاربری اراضی گفت: لازم است از ظرفیت اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در راستای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز حداکثر استفاده به عمل آید.
وی، الکترنیکی شدن سیستم اداری مرتبط با امور اراضی و استفاده از ظرفیت سامانه های موجود و یا جدید را راهکاری برای شفاف‌‌سازی امور و کاهش درصد تخلفات انسانی در این بخش دانست و به لزوم نظارت بیشتر بر این بخش تاکید نمود.
فتحی، همچنین آسیب شناسی شرایطی مانند شرایط بحرانی گوشت مرغ که در اواخر سال ۹۹ اتفاق افتاد برای جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی آتی مورد تاکید قرار داد و راهکارهای ارائه شده و ورود تشکلهایی مانند اتحادیه مرغداران گوشتی و انجمن جوجه یکروزه را اقداماتی موثر و زیرساختی دانست که به تنظیم بازار کمک شایانی می‌نماید.
وی در ارتباط با بحث خشکسالی ابراز داشت: این بحث می‌بایستی با جدیت پیگیری شود و تامین نقدینگی دامداران صورت پذیرد زیرا عدم تامین نقدینگی برای تامین خوراک دام می تواند مشکل‌ساز گردد و همچنین پیگیریهای لازم از صندوق بیمه محصولات کشاورزی جهت پرداخت غرامت بیمه انجام پذیرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با مدیریت آب وخاک به اولویت قراردادن پروژه‌های نیمه تمام و استفاده از ظرفیت فرمانداران و شوراها در پروژه های دارای مشکلات اجتماعی اشاره نمود.
وی با اشاره به وظایف مدیریت تنظیم بازار، بر فعال بودن هر چه بیشتر در راستای تلاش برای تنظیم بازار به ویژه محصولات پروتئینی تاکید نمود.
فتحی در ارتباط با معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان با توجه به فرارسیدن موعد کشت پاییزه گفت: خوشبختانه با بازدیدهای میدانی صورت گرفته در این مجموعه تلاش در جهت رفع دغدغه موجود در مورد تامین بذر در حال حل شدن می باشد.
وی به بحث سوخت اشاره نمود و گفت: با توجه به اینکه سوخت مشمول کالای قاچاق می باشد و برای تراکتورها کارت سوخت صادر می گردد و از ۴۰ هزار تراکتور موجود حدود ۱۴ هزار تراکتور هنوز پلاک گذاری نشده است، لازم است نسبت به اطلاع رسانی به کشاورزان در راستای انجام به موقع پلاک گذاری اقدام گردد تا در آینده مشکلی از بابت تامین سوخت متوجه ایشان نگردد.
وی با بیان اینکه شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی یکی از ضروریات خدمت رسانی مطلوب در عرصه مکانیزاسیون با هدف هویت بخشی و شناسنامه دار کردن ماشین آلات کشاورزی و جلوگیری از قاچاق سوخت است گفت: پلاک گذاری تراکتور؛ شرط دریافت سهمیه سوخت می باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.