12
رییس انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد؛

رییس انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد؛

  • کد خبر : 25281
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
رییس انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد؛
رییس انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان‌شرقی گفت: تعدد نهادهای متولی در حوزه آژانس‌های گردشگری روز به روز بر دامنه مشکلات و معضلات این حوزه می‌افزاید.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، رشید رجب‌پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بعد از سال ۷۹، انجمن‌های صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی در همه استان‌های کشور تاسیس گردیده، اظهار داشت: البته انجمن خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی ایران که فعالان حوزه گردشگری از اقصی نقاط کشور در آن عضویت دارند به عنوان مادر همه انجمن‌های استانی، قدمتی بالای ۶۰ سال دارد.
وی تعدد نهادها و سازمان‌های صادرکننده مجوز به شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی را یکی از دلایل عمده نابسامانی‌های در این حوزه برشمرد و افزود: در حالی که قبلا مجوزها از طرف سازمان گردشگری صادر می‌شد الان سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان حج و زیارت و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هر کدام بصورت جداگانه اقدام به صدور مجوز می‌کنند.
رییس انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی استان با اشاره به اینکه این امر روز به روز بر مشکلات و معضلات تورهای گردشگری و آژانس‌های مسافرتی افزوده، گفت: تجربه شکست خورده سال‌های گذشته، حذف نهادهای متولی متعدد در این حوزه را به یک ضرورت تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه در حالی که در همه جای دنیا شاهد توجه ویژه به حوزه گردشگری سلامت هستیم، در کشور ما، دخالت دستگاه‌های مختلف و ورود وزارت بهداشت به صدور مجوز فعالیت در این حوزه، میدان را برای دلالان و فرصت‌طلبان خالی کرد تا یک فرصت طلایی ایجاد شده در کشور و منطقه آذربایجان از بین برود.
رجپ‌پور با بیان اینکه وزارت گردشگری، همیشه حیاط‌خلوت دولت‌ها بوده، اظهار امیدواری کرد وزیر جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شیوه‌های غلط و منسوخ گذشته تجدیدنظر نموده و تشتت و تعدد حاکم بر نهادهای صادرکننده مجوز تورهای گردشگری و آژانس‌های مسافرتی را مرتفع سازد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از وضعیت حاکم بر انجمن خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی ایران گفت: این انجمن متاسفانه در چهار سال گذشته هیچ گام مثبتی در راستای حل مشکلات و نابسامانی‌های حاکم بر این صنف و انجمن‌های استانی برنداشته است.
رییس انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان‌شرقی، داشتن حسن شهرت را لازمه حضور در انجمن‌های صنفی گردشگری دانست و گفت: علیرغم اینکه مدیریت انجمن خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی ایران از همان بدو انتخابات آخرین دوره، دارای ایرادات اساسی است ولی اداره کار و نهادهای متولی، به این امر توجه چندانی ندارند.
وی اضافه کرد: حرف و حدیث‌های زیادی پشت‌سر رییس انجمن مذکور است که انتظار می‌رود نهادهای متولی با ورود جدی به موضوع، برای همیشه به این حرف و حدیث‌ها پایان دهند.
رجب‌پور در خاتمه سخنانش با اشاره به گذشت یکسال از اتمام دوره سه ساله هیئت مدیره انجمن خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی ایران، خواستار برگزاری هرچه سریعتر انتخابات این انجمن شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.