6

بزرگداشت شهید آیت الله مدنی در زادگاهش آذرشهر

  • کد خبر : 25356
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
بزرگداشت شهید آیت الله مدنی در زادگاهش آذرشهر
چهلمین سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله سید اسدالله مدنی در زادگاهش آذرشهر گرامی داشته شد.

به گزارشآژانس خبر تبریزمن ، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم ضمن تجلیل از مردم شهید پرور و همیشه در صحنه آذرشهر گفت: آنچه آیت الله مدنی را در دل‌ها زنده نگه داشته است اخلاص، تواضع و توجه به زیر دستان و فقرا رفتار و کردار و منش ولایتمداری وی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: یاد و خاطره این عالم مجاهد علاوه بر آذرشهر و آذربایجان شرقی در مناطق مختلف کشور از جمله همدان، استان فارس، شهرستان ممسنی و شهر خرم‌آباد زنده است.

وی خدمات خالصانه و صادقانه با مردم  و زنده نگه داشتن اصل مطالبه گری را از مهمترین وظایف ائمه جمعه دانست و گفت: امام جمعه بلندگو‌ی اسلام و مردم است و آیت الله مدنی یکی از مصادیق شاخص مطالبه گری بود و دعوت مردم به همبستگی، مطیع ولایت بودن و  لبیک گویی به پیام رهبر از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار بود.

وی افزود: آذربایجان باید به  شهیدان محراب آیت الله مدنی و آیت الله قاضی طباطبایی افتخار کند؛ دشمن از تفکر و اندیشه این شهیدان واهمه دارد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با انقلاب‌های دنیا فرق دارد. کشور ما امروز به بازسازی مدیریتی در بخش‌های مختلف و مدیریت انقلابی نیازمند است تا به درد و مشکلات مردم برسد.

آیت الله سید اسد الله مدنی در سال ۱۲۹۳ هجری شمسی در آذرشهر چشم به جهان گشود.
این عالم مجاهد از مبارزان ضد طاغوت بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماینده حضرت امام خمینی در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منصوب شد و سرانجام در ۲۰ شهریورماه ۱۳۶۰ در محراب نماز جمعه تبریز به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.