2
"تبریزمن" سرعت پایین واکسیناسیون کارگران واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی را بررسی می کند

نوبت به قطعه سازان رسید

  • کد خبر : 25414
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
نوبت به قطعه سازان رسید
در مواد ۹۱ و ۹۲ قانون کار، بحث ایمنی و بهداشت کار مورد تاکید قرار گرفته و بر همین اساس واحدهای صنعتی موظف به واکسیناسیون نیروهای کار خود هستند

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،با ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا، روند واکسیناسیون سرعت بیشتری خواهد گرفت و واکسیناسیون کارگران آذربایجان شرقی بدون محدودیت انجام خواهد شد تا حداقل سرعت بیشتری به خود بگیرد.
این روزها و پس از انجام طرح واکسیناسیون کارگران واحدهای خودروساز همچون ایران خودروی تبریز و دیگر شرکت های مرتبط با صنعت خودرو، نوبت به کارگران واحدهای قطعه ساز استان رسید تا این تلاشگران عرصه صنعت آذربایجان نیز برای تداوم‌ فعالیت هرچه بهتر خود، در برابر ویروس منحوس کرونا واکسینه گردند.
نخستین مرحله واکسیناسیون بخشی از قطعه سازان آذربایجان شرقی نیز در شرکت تولیدی پیستون ایران در تبریز انجام گرفت که گروه ۹ هزار نفری را شامل خواهد گردید.
در این مرحله که پس از واکسیناسیون گروه خودروسازان تبریز صورت گرفت ۸۷۰ نفر از کارگران و کارکنان قطعه سازان این گروه صنعتی واکسینه شدند که صرف نظر از محدودیت های سنی بود.
مدیرعامل گروه تولیدی پیستون ایران گفت: این تعداد واکسن که عمدتاً سینوفارم و برکت بودند از طریق وزارت بهداشت و درمان تحویل مجموعه گردید تا ایمنی جان نیروهای کاری تضمین شود.
رحیم شیرین آبادی با اشاره به اینکه سلامت کارگران و خانواده آنها برای هر مجموعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: پیرو سیاست های گروه قطعه سازی عظام که اولین بخش آن، ارج نهادن به نیروی انسانی کارامد است تکلیف شده تا کلیه نیروها واکسینه شوند.
وی با تاکید بر اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا هیچ مورد فوتی در مجموعه صنعتی تولیدی پیستون وجود نداشته است ادامه داد: تامین کپسول اکسیژن، ساپورت مالی خانواده بزرگ قطعه سازان و غیره از جمله اقدامات حمایتی این مجموعه بوده است.
شیرین آبادی یادآور شد: به عنوان مرکزی که مواد اولیه را تحویل گرفته و محصول نهایی باکیفیت را به مشتری عرضه می دارد سلامت کارگران و کارکنان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و برای آنها ارج می نهد و دِین خود را در راستای رفع موانع تولید با سلامت جامعه کارگری اَدا می نماید.

 

 

 

بخش عمده ای از اقتصاد کشور در دست خودروسازها و قطعه سازهاست لذا باید این بخش از اقتصاد سرپا بماند و بر این اساس روزانه تزریق واکسن کرونا انجام می گیرد تا نشاط و سلامتی کارگران موجب افزایش تولید و بهره وری گردد.
در روزهای اخیر برخی از مسئولان حوزه درمان از ایجاد پایگاه های واکسیناسیون در صنایع کوچک، واحدهای بخش خصوصی و شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی خبر دادند که برخی از مدیران واحدها با رد این مسئله اعلام کردند علیرغم درخواست های آنان تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
بسیاری از فعالان حوزه کار با استقبال از آغاز طرح ایجاد پایگاه های واکسیناسیون در شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی از مسئولان امر خواسته اند تا این طرح را در شهرک های صنعتی سطح استان به اجرا درآورده و در عین حال به شهرک های صنعتی محدود نکنند بلکه این طرح در تمام کارخانه‌ها و مجموعه های بزرگ و کوچک تولیدی و صنعتی که دارای نیروهای کار هستند، عملی کنند.
کارگران و به ویژه نیروهای پرتلاش کارگاه‌های کوچک سطح آذربایجان شرقی که اتفاقاً در معرض کرونا قرار دارند از روند واکسیناسیون عقب هستند لذا به گفته مسئولان‌ حوزه کار، برای رسیدگی به آن‌ها نامه نگاری های مربوطه انجام گرفته است اما ظاهرا گروه‌های متعدد شغلی به خصوص گروه‌های پرنفوذتر صدایشان گویاتر بوده و برای آن‌ها زودتر واکسن تزریق شده است!
یک فعال حوزه کارگری تبریز با تاکید بر ایجاد پایگاه های واکسیناسیون در تمام کارخانجات آذربایجان شرقی گفت: کرونا ویروس بی رحمی است که هیچ گروه شغلی را نمی شناسد و به تمام گروه‌های سنی و مشاغل حمله می کند و موجب مرگ و میر و تلفات انسانی می شود.
کریم صادق زاده افزود: همواره تاکید داشته ایم کارگران که در خط اول جبهه کار و تولید حضور داشته و سنگر کار را ترک نکرده‌اند باید مورد توجه قرار گیرند ولی متاسفانه در بحث حفظ سلامت علی الخصوص شرایط حاضر مورد بی مهری قرار می گیرند.
وی ادامه داد: پس از کادر درمان و مدافعین سلامت، کارگران باید در اولویت واکسیناسیون قرار می گرفتند زیرا در شرایط سخت موجود، تولید را متوقف نکرده و به دلیل آنکه در شیفت های طولانی و به طور فشرده در حال فعالیت هستند ممکن است ناقل این بیماری شوند بنابراین تزریق واکسن به کارگران بیش از پیش باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ های خصوصی که اقدام به انجام آزمایش برای کارگران خود کرده‌اند تست کرونای آنها مثبت شده است بنابراین اگر قرار است جامعه به سمت سلامت برود لازم است که بعد از کادر درمان و نیروهای خدماتی در بیمارستانها، کارگران به خصوص کارگرانی که در مشاغل پرخطر اشتغال به کار دارد، هر چه سریع تر در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.
این فعال حوزه کار درباره ایجاد پایگاه های واکسیناسیون در شهرکهای صنعتی هم گفت: تنها کارگران شهرک های صنعتی نیستند که باید واکسینه شوند بلکه تمام کارگران سطح استان باید از این امتیاز اجتماعی بهره‌مند شوند زیرا کارگران با همه گروه های شغلی جامعه در ارتباط هستند و برای آنکه واکسیناسیون کارگران به سرعت صورت گیرد کارفرمایان می توانند با وزارت بهداشت مکاتبه کنند یا اینکه وزارت کار از طریق وزارت بهداشت کار تزریق واکسن را در اسرع وقت پیگیری و کار واکسیناسیون را آغاز کند.
صادق زاده تاکید کرد که در مواد ۹۱ و ۹۲ قانون کار، بحث ایمنی و بهداشت کار مورد تاکید قرار گرفته و بر همین اساس خانه های بهداشت در کارخانجات بزرگ راه اندازی شده است تا از این طریق بتوانند به تضمین سلامتی نیروهای کاری خود عمل نمایند.

? شهرام صادق زاده

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.