7
در نشست خبری هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی مطرح شد؛

تبریز، میزبان پیرغلامان و خادمان حسینی/ هویت شیعی ایران را مدیون خطه آذربایجان و تبریز هستیم/ حضور ۲۰۰ میهمان داخلی و خارجی در تبریز

  • کد خبر : 25447
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
تبریز، میزبان پیرغلامان و خادمان حسینی/ هویت شیعی ایران را مدیون خطه آذربایجان و تبریز هستیم/ حضور ۲۰۰ میهمان داخلی و خارجی در تبریز
هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از فردا با حضور ۱۸۰ میهمان داخلی و ۲۰ میهمان خارجی در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، دکتر رحمتی رییس هجدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: برگزاری این اجلاس بعد از یک سال وقفه به خاطر شرایط کرونایی کار دشواری بود با اینحال با سرعت عمل بسیار مناسب و استقبال بزرگوارانه و قابل تقدیر مسئولین و عوامل استانی اجلاس مواجه شدیم.
وی با بیان اینکه تلاش شده پروتکل‌های بهداشتی چه در تبریز و چه در استان‌ها و کشورهای مبدا بصورت کامل رعایت شود، گفت: در این اجلاس بیش از ۱۸۰ میهمان داخلی و ۲۰ میهمان خارجی از ۹ کشور هند، پاکستان، غنا، آرژانتین، آلمان، عراق، آذربایجان، ترکیه و غنا حضور خواهند یافت.
رییس هجدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با اشاره به اینکه ما هویت شیعی بعد از اسلام را مدیون خطه آذربایجان و تبریز هستیم، افزود: مردم این خطه حتی زمانی که وطن‌شان، به اشغال عثمانی‌ها درآمده بود، باز با قدرت تمام هویت شیعی خود را حفظ کرده‌اند.
وی زنده‌نگه‌داشتن آیین‌های عزاداری آذربایجان و تبریز، معرفی گروه‌های مرجع این حوزه و تقویت ظرفیت‌های گردشگری مذهبی را سه دلیل اصلی برگزاری این اجلاس برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های هجدهمین اجلاس، وجود وفاق کامل در انتخاب پیرغلامان و خادمان حسینی بوده است.
رحمتی در خاتمه سخنانش بر تقویت مجالس روضه خانگی که حتی در شرایط سخت دوره اول پهلوی هم تعطیل نشدند، تاکید کرد.
رییس کمیته اجرایی اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی نیز در این نشست با بیان اینکه از دو ماه پیش، فعالیت‌های ستاد استانی اجلاس آغاز شده، گفت: در دو ماه، ۴۸ جلسه توسط کمیته‌های هفتگانه اجلاس برگزار شده است.
صفری با اشاره به اینکه افتتاحیه اجلاس، عصر فردا در محوطه مسجد کبود تبریز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم آیین‌ها و فرهنگ عزاداری آذربایجان بویژه تبریز را با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای به سمع و نظر مردم کشور و حتی دوستداران اهل بیت در فراتر از مرزها برسانیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25447

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.