3

آغاز اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در تبریز

  • کد خبر : 25473
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
آغاز اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در تبریز
هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در تبریز، عصر امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، مراسم افتتاحیه این اجلاس عصر امروز با حضور رییس اجلاس، استاندار آذربایجان‌شرقی، مدیران استانی، میهمانان داخلی و خارجی و مداحان حسینی و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین در محوطه مسجد کبود تبریز برگزار شد.

▪️برگزاری ۵۶ جلسه آماده‌سازی مقدمات اجلاس

مرتضی صفری؛ دبیر اجرایی این اجلاس طی سخنانی گفت: امروز تبریز میزبان پیرغلامان و خادمان حسینی است کسانی که عصاره عشق به مکتب امام حسین(ع) هستند و تمام عمرشان را صرف روشن نگه‌داشتن مشعل امام حسین نموده‌اند.
وی با بیان اینکه شرایط کرونایی باعث شد، کارهای اجرایی اجلاس دیرتر آغاز شود، اظهار داشت: ستاد اجرایی اجلاس طی دو ماه، ۴۶ جلسه با ترکیب ۷ کمیته برگزار و تمهیدات لازم را برای برگزاری این اجلاس فراهم کرده است

▪️جایگاه آذربایجان و زبان ترکی در ادبیات مرثیه، بی‌بدیل است

رییس ستاد استانی هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی نیز با بیان اینکه امروز در تبریز سرافراز میزبان خادمان حسینی هستیم، گفت: تجلیل از این گنجینه‌های معنوی، هم فرهنگ سازی است و هم الگوسازی برای نسل آینده.
محمدرضا پورمحمدی، ادبیات عاشورایی و مرثیه را ناب‌ترین نوع ادبیات دانست و افزود: جایگاه آذربایجان و زبان ترکی در گسترش ادبیات مرثیه با هیچ منطقه‌ای قابل مقایسه نیست.
استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اگرچه شرایط کرونایی امکان میزبانی این اجلاس را در شان امام حسین ممکن نساخت، اما بنده تشکر و قدردانی خود را از برنامه‌ریزان و برگزارکنندگان این اجلاس اعلام می‌دارم.

▪️دو هدف اصلی برگزاری اجلاس در تبریز

رییس هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی دیگر سخنران این مراسم با اشاره به نقش غیرقابل انکار تبریز و آذربایجان در جریانات اجتماعی و سیاسی دوران معاصر، گفت: همانگونه کا رهبر معظم رهبری هم گفته‌اند؛ اگر اربعین شهدای قم در تبریز نبود، شاید انقلاب شکل نمی‌گرفت.
دکتر رحمتی با با بیان اینکه اجلاس هجدهم در شرایط خاص کرونایی شکل گرفت، افزود: هر چند تنها دو ماه برای برگزاری این اجلاس داشتیم، اما مقدمات اجلاس با استقبال مناسب برگزارکنندگان و مدیران آذربایجان‌شرقی به خوبی شکل گرفت.
وی با تشریح اهداف اجلاس، گفت: زنده‌نگه‌داشتن آیین‌های عزاداری تبریز و آذربایجان، معرفی گروه‌های مرجع اجتماعی، تقویت ظرفیت‌های گردشگری مذهبی تبریز و بازنمایی رسانه‌ای مناسب تجلیل از خادمان حسینی سه هدفی هیتند که در برگزاری هجدهمین اجلاس تجلیل از خادمان حسینی دنبال می‌شود.

 

 

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.