8
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

بیش از ۳ میلیون رقبه موقوفی در کشور وجود دارد

  • کد خبر : 25450
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۵۶
بیش از ۳ میلیون رقبه موقوفی در کشور وجود دارد
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در تشریح میزان رقبات موقوفه در کشور گفت: در حال حاضر ۱۹۷ هزار وقف و بیش از ۳ میلیون رقبه موقوفی در کشور وجود دارد که دارای تقسیم‌بندی متفاوت شامل نیات درمان، آموزش، فرهنگی، دانش‌بنیان، مساجد هستند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی عصر روز دوشنبه ۲۲ شهریور ماه در بازدید از موقوفات شهرستان مراغه اظهار کرد: هدف ما از سرکشی مستمر به موقوفات بررسی چگونگی روند اجرا و مدیریت موقوفات به لحاظ حقوقی و میزان افرایش بهره وری موقوفات است.

وی، چگونگی عمل به نیت واقفین را یکی دیگر اهداف سرکشی به موقوفات عنوان کرد و افزود: پتانسیل زیادی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد و یکی از بحث‌های مهم موقوفات مربوط به باغات است که از طریق معاونت بهره‌وری سازمان شهر به شهر سرکشی می‌کنیم تا میزان بهره وری و بهینه سازی موقوفات مشخص شود.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه تاکید کرد: اوقاف می‌تواند در بحث مسکن، با رعایت ضوابط شرعی و قانونی با قراردادن زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی پیشران مسکن باشد و همچنین در بحث اشتغال، مواد غذایی و خوراک نیز می‌توانیم بعنوان پیشران، دولت را کمک کند.

وی در پایان گفت: در بحث شرکت‌های دانش‌بنیان، هر شرکتی که تجاری باشد می‌تواند مشکلی از کشور را حل و ارز بری را حدف کند و تحریم را دور بزند و در حال حاضر با ۳۵ شرکت دانش‌بنیان در حال همکاری هستیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25450

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.