5
گفت و گوی تبریزمن با داور و مربی سرشناس آذربایجان؛

از فعالیت بدون چارت هیات در دو سال گذشته تا کاهش موتورهای پلاک ورزشی به کمتر از ۱۵ دستگاه

  • کد خبر : 25635
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
از فعالیت بدون چارت هیات در دو سال گذشته تا کاهش موتورهای پلاک ورزشی به کمتر از ۱۵ دستگاه
فعال رشته ورزشی موتورسواری گفت: در حالی که هم‌اکنون بالغ بر ۷۰۰ دستگاه موتورسیکلت مسابقه در تبریز وجود دارد، کمتر از ۱۵ دستگاه از این تعداد، دارای پلاک ورزشی بوده و در پیست پارکینگ یادگار امام تمرین می‌کنند.

وحید باقر اسکویی در گفت‌وگوی اختصاصی با تبریزمن با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: موتورسواری یک ورزشی نوپا و در عین حال پرهزینه است که فعالان آن به سختی می‌توانند از عهده هزینه‌های بالای موتورسیکلت برآیند.
وی افزود: با این حال، مدیریت ضعیف هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان در دو سال گذشته باعث شده بخش اعظم موتورسواران، تمرین در جاده‌ها را به پیست یادگار امام ترجیح بدهند.

این داور و مربی موتورسواری با بیان اینکه در دو سال اخیر هیچ اتفاق مثبتی در هیات موتورسواری استان نیفتاده، گفت: آقای امیرخیزی در بیش از دوسال مدیریت خود بر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی، نه تنها نتوانسته چارت هیات را تکمیل کند، بلکه هنوز این هیات ورزشی رییس شهرستان هم ندارد و خود رییس هیات همه امورات را به شخصه پیگیری و دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی و تبریز هنوز، محل مناسب و استانداردی به عنوان پیست موتورسواری ندارد، تاکید کرد: هم اکنون از پارکینگ یادگار امام به عنوان پیست استفاده می‌شود که متاسفانه در ۸-۷ سال اخیر بر امکانات و زیرساخت‌های این محل نیز هیچ چیزی اضافه نشده است.

اسکویی، نگاه بازاری حاکم بر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی و نبود زیرساخت‌های لازم در استان را دو دلیل عمده بی‌رغبتی فعالان این رشته ورزشی نسبت به عضویت در هیات ورزشی استان برشمرد و خاطرنشان ساخت: در حالی که هزینه‌های عضویت هیات موتورسواری استان همه ساله بصورت تصاعدی افزایش می‌یابد، ورزشکاران، هیچگونه امکاناتی در قبال این هزینه دریافت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه روزانه ده‌ها موتورسوار در جاده‌های مختلف استان تمرین می‌کنند، گفت: در کمتر از سه ماه، ۹ موتورسوار به هنگام تمرین در جاده‌ها بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر حدود ۷۰ ورزشکار عضو هیات موتورسواری استان، پلاک ورزشی دریافت کرده بودند، افزود: در دو سال گذشته، سه دستگاه از موتورسیکلت‌های دارای پلاک ورزشی توقیف و به پارکینگ‌های پلیس و گمرک هدایت شده‌اند و هیات موتورسواری استان نیز متاسفانه اقدام قابل توجهی در زمینه رفع این مشکل انجام نداده است.

این فعال رشته موتورسواری، استفاده از خود ورزشکاران به عنوان داور در مسابقات موتورسواری، تمرین در پیست بدون حضور اورژانس و آمبولانس و دریافت هزینه مسابقه و جوایز از ورزشکاران را از دیگر تخلفات هیات موتورسواری استان دانست و تصریح کرد: همه این عوامل، خروج دسته‌جمعی ورزشکاران از هیات موتورسواری را رقم زده است تا موتورسواران برای تمرین، سخت‌ترین راه را که تمرین در جاده‌هاست، برگزینند.

اسکویی در خاتمه سخنانش، بدون سند بودن اغلب موتورسیکلت‌های موجود در استان را دیگر مشکل فعالان این رشته ورزشی اعلام کرد و گفت: موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی حتی اگر سنددار و دارای برگ سبز هم باشند، به خاطر ترورهایی که در گذشته با استفاده از این نوع موتورسیکلت‌ها انجام گرفته، از طرف راهنمایی پلاک نمی‌شوند. بنابراین بیشتر این قبیل موتورسیک‌ها از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند. از سوی دیگر در حالی که موتورسواران خارجی با همین موتورسیکلت‌ها، مجوز ورود به کشور و موتورسواری در داخل ایران را دریافت می‌کنند، برای موتورسواران داخلی حتی مجوز کاپتاز هم صادر نمی‌شود که این امر نارضایتی موتورسواران ایرانی را در پی داشته است.

گفتنیست پیشکسوت موتورسواری استان ضمن تشکر از زحمات بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان استان و حبیب مقصودی مدیر شهرستان تبریز، خواستار ورود این دو مدیر به ماجرای مشکلات هیات موتورسواری شد.

 

 

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.