8
امام جمعه تبریز:

حیات ما در سایه دفاع مقدس تضمین شده است

  • کد خبر : 25657
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
حیات ما در سایه دفاع مقدس تضمین شده است
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: حیات ما در سایه دفاع مقدس تضمین شده است و باید آن را گرامی داشت.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم روز یکشنبه در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی آذربایجان‌شرقی و اعضای ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس استان با ایشان، افزود: شهدای دوران دفاع مقدس به ما حیات دوباره داده و جانبازان، ایثارگران و آزادگان نیز اقتدار و عزت کنونی را برای ما در سطح جهان به ارمغان آورده‌اند.
وی با بیان اینکه صبوری پدران و مادران شهدا فراموش‌ناشدنی است، اظهار داشت: عظمت دفاع مقدس را نباید فراموش کرد و قدر آن را باید دانست زیرا مرور تاریخ نشان‌دهنده اهمیت آن است.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه بهتر است با مرور تاریخی ببینیم کجا بودیم و به کجا رسیده‌ایم و آنهایی که جنگ را علیه ما آغاز کردند و دوستان آن‌ها به کجا رسیده‌اند، بیان کرد: تاریخ با خودش عبرت‌ها دارد و از منظر باورهای اعتقادی، اجتماعی، ارادی و سیاسی تابلوهای گوناگونی را به تصویر می‌کشد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به وقایعی که در طول تاریخ برای مدعیانی چون فرعون، قارون، صدام، حسنی مبارک و امثال آنان روی داده، ادامه داد: عظمت و صلابت کشور ما در سایه فداکاری‌های نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسیج، جهاد سازندگی و نیروهای مردمی حفظ شده است.
وی یادآوری کرد: صدام، از حمایت همه‌جانبه ابرقدرت‌هایی چون آمریکا و شوروی سابق برخوردار بود و به دست همین آمریکا به دارآویخته شد و شوروی سابق نیز به کشورهای مختلف تجزیه شد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه هم‌اکنون نیز ابهت آمریکا روز به روز کاهش می‌یابد و ضعف آن نمایان می‌شود، اظهار داشت: این کشور نیز در آینده به سرنوشت شوروی سابق گرفتار خواهد شد و هم‌اکنون تجزیه ایالت متحده آمریکا به گوش شنیده می‌شود و ۲۴ درصد از مردم این کشور نیز با تجزیه ایالت متحده آمریکا موافق هستند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به بازگشت ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مراسم رژه سالانه روسیه پس از ۷۶ روز به کشور، افزود: حضور این ناوگروه به همراه ۵۰ شناور و چندین جنگنده در این مراسم در کنار هیات‌های دیگر کشورها نشان از اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاهاست.
وی با اشاره به اهمیت و ارزش بالای دریانوردی نظامی جمهوری اسلامی ایران و حضور در اقیانوس اطلس شمالی، اظهار داشت: این ماموریت نخستین حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیمکره شمالی و طولانی‌ترین دریانوردی نظامی کشور با تجهیزات تولید داخلی است.
به گزارش ایرنا هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ ایران و عراق اطلاق می‌شود و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه می‌یابد؛ در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹۹ رژیم بعثی عراق با برنامه‌ریزی قبلی و به منظور برانداختن نظام تازه تاسیس جمهوری اسلامی ایران، جنگ وسیعی را علیه کشورمان آغاز کرد.
رییس‌جمهوری عراق که در آن با حاضر شدن در مقابل دوربین‌های تلویزیونیِ عراق، قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره، و شروع تجاوز رژیم بعثی عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران را اعلان کرده بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.