6
"تبریزمن" تاثیر منفی چهره سازی در انتخاب استاندار جدید آذربایجان شرقی را بررسی می کند؛

نه به استاندار فامیلی!

  • کد خبر : 25674
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
نه به استاندار فامیلی!
محمدحسین فرهنگی به عنوان رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی می گوید این مجمع در روزهای گذشته جلساتی داشته و مقرر شده که نتایج آنها تا حصول نتیجه نهایی منتشر نگردد!

با تکمیل کابینه دولت سیزدهم نوبت به تعیین استانداران رسیده و مردم آذربایجان شرقی نیز منتظرند تا پانردهمین استاندار خود در دولت سیزدهم انتصاب شده و فعالیتش را آغاز نماید.
تاکنون چند نفر برای این سِمت مطرح شده اند که به نظر می رسد گمانه زنی فضای مجازی و محافل خاص باشد و به واقعیت نزدیک نیست زیرا دربردارنده معرفی های کاذب است!
اما آنچه اهمیت دارد این است که والی ایالت شرق دریاچه اورمیه باید در عیار با جایگاه این استان انتخاب گردد؛ استانی با موقعیتی خاص و سرنوشت ساز که نقش بارز مردمان آن در تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور طی سالهای اخیر قابل کتمان نیست!
متاسفانه اخیراً برخی افراد و یا اطرافیان آنها، نفر خود را به عنوان گزینه محتمل استاندار جدید آذربایجان شرقی معرفی می کنند که حتی توان اداره یک دهیاری را هم ندارند و با این مطرح شدن ها جایگاه آذربایجان شرقی را به قهقرا می برند که باید اینگونه گمانه زنی های سرسری برچیده شوند!

▪️گزینه های مطرح استانداری آذربایجان بیشتر به چهره سازی شباهت دارد!

در روزهای اخیر لیست‌ها و اسامی مختلفی در خصوص استاندار آینده آذربایجان شرقی در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد و زمزمه‌ها و گمانه زنی‌هایی در خصوص انتخاب استاندار جدید در برخی محافل وجود دارد که برخی گروه‌های خاص نیز به وسیله‌های مختلف به دنبال چهره سازی و انتشار برخی اسامی در شبکه‌های اجتماعی هستند که سعی دارند بر روند انتخاب استاندار آینده آذربایجان شرقی اثرگذاری کنند.
در این بین سهم خواهی برخی افراد و جریانات خاص سیاسی نگرانی‌هایی را به وجود می‌آورد که تدوام این سهم خواهی ها و فشارهای برخی جریانات سیاسی به مسئولان تصمیم گیر، بر روند انتخاب استانداری جهادی، توانمند و کارآمد برای آذربایجان شرقی را بگیرد.
از جمله برنامه‌های این افراد و برخی جریانات در راستای تاثیرگذاری بر روند انتخاب استاندار آینده آذربایجان شرقی، اعلام اسامی شناخته شده و ناشناس به عنوان گزینه‌های استانداری آذربایجان شرقی است؛ افرادی که نام بسیاری از آنها تاکنون در هیچ محفلی ذکر نشده و بیشتر از گزینه های مطرح به چهره سازی استانداری آذربایجان شرقی شباهت دارند!
با این وجود موضوع مهمی که در شبکه‌های اجتماعی به ویژه گروه‌های تلگرامی، روم های کلاب هاوس و پیج های اینستاگرامی مورد بحث قرار می‌گیرد روند انتخاب استاندار آینده آذربایجان شرقی است.
با نگاهی به نظرات کاربران در این شبکه‌های مجازی، می‌توان دریافت که از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم آذربایجان شرقی از دولت سیزدهم، انتخاب استانداری جوان، متخصص و آشنا با مشکلات استان است.
اما تمام مباحث مطرح شده در این راستا بیش از آنکه به واقعیت شباهت داشته باشد، گمانه زنی‌هایی است که برخی افراد و گروه‌های خاص مطرح می‌کنند و این گمانه زنی‌ها هیچی قرابتی به واقعیت‌ها ندارند و بالعکس روند ذهنیت سازی مردم از والی آذربایجان را خدشه دار می سازد!

▪️گزینه‌ های پیشنهادی مجمع نمایندگان در برخی از سایت‌ها صحیح نیست

آن طور که فرهیختگان، متخصصین و آحاد مختلف جامعه بر آن تاکید دارند استاندار آینده آذربایجان شرقی باید کسی باشد که نسبت به شرایط و نیازهای استان اشرافیت داشته و دغدغه‌های بحق مردم استان را بررسی نموده و با هدف برطرف کردن این نیازها و خدمت به مردم وارد این عرصه حساس شود.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با تکذیب اسامی مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی برای تصدی استانداری آذربایجان شرقی گفت: انتشار برخی اسامی و فهرست‌ها با عنوان گزینه‌ های پیشنهادی مجمع نمایندگان استان برای استانداری در برخی از سایت‌ها صحیح نیست.
محمدحسین فرهنگی با ذکر این نکته که گزینه های محدود استانداری در وقت معین اعلام خواهد شد افزود: مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در روزهای گذشته در این خصوص جلساتی داشته و مقرر شده که نتایج آنها تا حصول نتیجه نهایی منتشر نگردد!
وی اضافه کرد: در این جلسات در خصوص انتخاب استاندار مشورت‌هایی انجام شده و اکثریت اعضای مجمع موافق اعلام نظر مشورتی درباره استاندار آینده بودند و دولت و وزاتر کشور نیز خواستار نظر مجمع بودند.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی تاکید کرد: بر همین اساس نظرخواهی و جمع بندی در این باره در مجمع انجام و مقرر شد در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.
فرهنگی یادآور شد: لیست و فهرست گزینه‌های پیشنهادی منتشر شده مجمع برای استانداری آذربایجان شرقی در برخی پایگاه‌های خبری منتشر شده، منطبق با این جمع بندی نیست از جمله آنچه که مربوط به برخی اشخاص است، دقیق و صحیح نبوده و یا منطبق با ترتیب آرا مورد نظر مجمع نمایندگان استان نمی باشد.

? شهرام صادق زاده

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25674

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.