6
"تبریزمن" ناهماهنگی در لغو طرح منع تردد شبانه در ایام تشدید واکسیناسیون را بررسی می کند؛

تبریزی ها در دو راهی واکسیناسیون شبانه!

  • کد خبر : 25728
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
تبریزی ها در دو راهی واکسیناسیون شبانه!
استاندار آذربایجان شرقی با اعلام لغو طرح منع تردد شبانه، مردم را به واکسیناسیون شبانه روزی تشویق می کند اما پلیس راهور ناجا تاکید دارد خودروها در ساعات شبانه جریمه خواهند شد!

با شتاب‌گیری طرح واکسیناسیون علیه کرونا و رعایت عمومی پروتکل‌های بهداشتی در آذربایجان شرقی، طغیان این ویروس به تدریج آرام گرفته و امیدهایی را در زمینه مهار آن ایجاد کرده، هر چند رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستور العمل‌های توصیه شده همچنان ضروری است و نباید فعلاً به فکر دورهمی ها بود!
اما با این اوصاف، بلاتکلیفی در مراجعه به مراکز شبانه روزی تبریز و سایر شهرهای آذربایجان شرقی، باز هم امان مردم را بریده است زیرا هنوز معلوم نیست که جریمه شدن خودروهای عبوری در ساعات شبانه به چه دلیل است، اما همین قدر بس که ناهماهنگی بین ستاد کرونا و پلیس راهور وجود دارد!

▪️خودروهایی که طرح لغو شده تردد شبانه را رعایت نکنند جریمه می شوند!

واردات واکسن به کشور و آذربایجان شرقی با حجم بالا مدتی است به صورت روزانه در حال انجام است به طوری که طی ۲۰ روز اخیر در مجموع بیش از ۲۱ میلیون دُز واکسن وارد شده و قرار است تا پایان شهریور ماه نیز این میزان به ۵۰ میلیون برسد.
نکته جالب توجه این روزها، ناهماهنگی مسئولان و بلاتکلیفی شهروندان در شب هایی است که از “لغو طرح منع تردد شبانه” سخن به میان آورده می شود اما ظاهراً کماکان جریمه خودروها تداوم دارد!
چند روز پیش سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد که با توجه به شبانه روزی شدن مراکز واکسیناسیون در برخی از کلانشهرها از جمله تبریز، اجرای طرح منع تردد شبانه لغو شده است اما معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا اعلام کرد با توجه به این که این مجموعه، هیچ نامه ای از وزارت کشور درباره لغو اجرای طرح منع تردد شبانه دریافت نکرده، بنابراین این طرح هنوز لغو نشده و پلیس همچنان خودروهایی را که این طرح را رعایت نکنند جریمه می کند.
در این میان، یک منبع آگاه اظهار داشت که ستاد ملی مبارزه با کرونا هنوز هیچ نامه ای درباره لغو طرح به وزارت کشور ارسال نکرده است و بنابراین هنوز هم اجرای طرح منع تردد شبانه ادامه دارد.
این منبع تاکید کرد که سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا باید پاسخگو باشد که چرا پیش از ارسال نامه رسمی به وزارت کشور، در رسانه ها اعلام کرد که اجرای طرح منع تردد شبانه متوقف شده، اما هنوز نامه مربوطه را به وزارت کشور ارسال نکرده است!

▪️همه پای کار آمدند و موج پنجم کرونا در آذربایجان شرقی بحران زا نشد!

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ایجاد مراکز شبانه‌روزی واکسیناسیون در تبریز و برخی شهرهای استان از لغو منع تردد شبانه در این شهرها خبر داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در خصوص واکسن و مشروط کردن فعالیت‌های اجتماعی به تزریق واکسن، روند واکسیناسیون در کشور و استان با سرعت بیشتری دنبال شود.
محمدرضا پورمحمدی ادامه داد: موج پنجم کرونا با وجود اینکه شدیدتر از موج‌های قبلی بود در آذربایجان شرقی تبدیل به بحران بزرگ نشد که دلیل این امر، آمادگی‌ها و مقدماتی بود که در زمان مناسب پیش‌بینی شده بود.
وی با ابراز تأسف از مرگ روزانه هموطنان به دلیل ابتلا به کرونا افزود: کرونا امروز فقط مسئله حوزه بهداشت و درمان نیست و همه باید برای مقابله با این بیماری و بهبود وضعیت احساس مسوولیت کنند و خوشبختانه در آذربایجان‌شرقی نیز همه بخش‌ها پای کار آمدند.
پورمحمدی اضافه کرد: ما در هیچ مقطعی از زمان شروع این بیماری غافلگیر نشدیم و برای همه پیشامدها برنامه داشتیم و با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها، کم‌کاری و سهل‌انگاری در این زمینه صورت نگرفته است.
وی از روند واکسیناسیون در آذربایجان شرقی نیز ابراز رضایت کرد و متذکر شد: خوشبختانه واکسن به اندازه کافی در سطح شهرستان های استان تأمین شده که این موضوع برای مردم آرامش‌بخش و امیدوارکننده است.
پورمحمدی از اظهارات برخی افراد و گروه‌ها که مردم را نسبت به عواقب تزریق واکسن نگران می‌کنند انتقاد کرد و بیان کرد: خوشبختانه اقبال مردم استان به واکسن کرونا خوب است و باید آگاه‌سازی‌های لازم صورت گیرد تا مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

▪️پلیس چگونه می‌تواند خودروهای مراجعه کنندگان را اعمال جریمه کند؟!

سیاست‌گذاری در حوزه کرونا در همان ابتدای کار با یک ناهماهنگی همراه بود و هنوز هم ادامه دارد زیرا وقتی ستاد کرونا تصمیمی می‌گیرد باید برای همه افراد زیرمجموعه قابل اجرا باشد!
خیلی جالب است که کمیسیون ویژه بهداشت به وزیر بهداشت توصیه می کند با شبانه‌ روزی کردن مراکز واکسیناسیون، روند واکسیناسیون شدت یابد اما با مانع اصلی ممنوعیت تردد شبانه روبرو می شود.
بعد در یک جلسه ویژه، پیشنهاد برای لغو طرح منع تردد مطرح و به تصویب ستاد مقابله با کرونا می رسد اما پلیس هم اعتقاد دارد که لغو منع تردد شبانه خلاف مصوبه ستاد کرونا و خلاف قانون است و جریمه ها کماکان ادامه دارد!
از آنجایی که هیچ کدام از تصمیمات اتخاذ شده، استانی نیست و از سوی دیگر، وزیر کشور دبیر ستاد کروناست پس دیگر نیازی به ابلاغ آن نیست زیرا در خود ستاد پایان ممنوعیت تردد شبانه اعلام شده و اینکه این تصمیم اجرا نمی‌شود نشان می‌دهد ستاد کرونا سازماندهی دقیقی ندارد!
این موضوع نشان از ضعف هماهنگی ها دارد که یا به خود ستاد مقابله با کرونا برمی‌گردد که مصوبه‌اش را به دستگاه‌ها ابلاغ نکرده، یا متوجه پلیس است که پس از اطلاع از خبر از وزارت کشور، استعلام نکرده تا تکلیفش را بداند و مصوبه را اجرا نماید.
از سوی دیگر در ستاد مقابله با کرونا علاوه بر وزارت کشور، پلیس راهور هم عضویت دارد بنابراین پلیس دیگر نیازی به ابلاغ مصوبه این ستاد توسط وزارت کشور ندارد و می تواند به تنهایی اجرای آن را عملیاتی سازد.
تنها نکته‌ای که در این بین باقی می ماند تضییع حقوق مردم است، یعنی اکنون مردم به استناد مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در ساعات شبانه تردد می‌کنند و معلوم نیست پلیس چگونه می‌تواند این رانندگان را اعمال جریمه کند؟!

? شهرام صادق زاده

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.