5
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

تولید غده بذری سیب زمینی برای اولین بار در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 25762
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
تولید غده بذری سیب زمینی برای اولین بار در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تولید غده بذری سیب زمینی در منطقه شربیان شهرستان سراب برای اولین بار در سطح استان خبر داد.

اکبر فتحی با بیان اینکه خوشبختانه تولید غده بذری سیب زمینی در منطقه شربیان شهرستان سراب برای اولین بار در استان اتفاق افتاده است، اظهار کرد: این امر باتوجه به نقش بذور اصلاح شده در ارتقای عملکرد محصول، اتفاق مبارکی است امیدوارم با توسعه مزارع بذری بتوانیم بذر مورد نیاز را در داخل استان تامین کنیم.

وی یادآور شد: جهادگران جهادکشاورزی با الگو قراردادن فداکاری‌ها و ایثارگری‌های سنگرسازان بدون سنگر همواره با ادامه‌ راه آنها در حال خدمتگذاری به جامعه در حوزه کشاورزی هستند.

وی به تولید و اصلاح بذر سیب زمینی در شهرستان سراب اشاره کرد گفت: این اقدام که مربوط به اصلاح ژنتیکی در بذر است، در افزایش ضریب عملکرد در واحد سطح تاثیر گذار بوده و موجب افزایش این شاخص مهم شده و تولید را افزایش می‌دهد.

فتحی در ارتباط با اهمیت بخش کشاورزی ادامه داد: طبق نظر وزیر محترم، کشاورزی باعث اقتدار و نشان دهنده‌ی قدرت کشور است و برای داشتن کشاورزی قدرتمند، مدیران باید با توانمندی بالا و تلاش بیشتر در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اهمیت و برنامه ریزی‌ها برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی بخصوص سیب زمینی گفت: امسال میزان تولید این محصول در شهرستان سراب ۱۱۰ هزار تن بوده که حدود ۶ هزار تن آن در خود شهرستان مصرف شده و بقیه باید طبق برنامه ریزی انجام  شده در الگوی کشت، روانه بازار شوند.

وی افزود: اگر الگوی کشت رعایت نشود، تنظیم بازار محصولات تولید شده با مشکل مواجه خواهد شد لذا از زمان شروع کشت باید برای تنظیم بازار محصولات برنامه ریزی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه رعایت تناوب در کشت محصولات کشاورزی یکی از مراحل مهم در الگوی کشت است، افزود: اگر محصولی چندین سال پی در پی در یک زمین کشت شود، بازدهی و ضریب عملکرد در واحد سطح کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کشاورزی قراردادی لازمه کشاورزی تجاری است، خاطرنشان کرد: باید در زمان کشت محصولات، پیش بینی قیمت فروش آن انجام شود، اما با توجه به تمرکز کشاورزان به تولید، لازم است، شرکت‌هایی با رویکرد کشاورزی قراردادی، اقدام به عقد قرارداد کنند و محصول تولید شده را چه در بازار داخلی چه خارجی یا در بخش صنایع تبدیلی به فروش برسانند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، وی با تاکید بر اهمیت رعایت الگوی کشت و اجرای کشاورزی قراردادی گفت: این دو مهم می تواند قدرت بخش کشاورزی را افزایش داده و باعث اقتدار کشور شود، لذا استراتژی جهادکشاورزی استان برای برنامه ریزی و اقدام رعایت این دو اصل خواهد بود و مدیران با راهبری برنامه‌ها، باید کشاورزان را در این مسیر هدایت کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=25762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.